آغاز بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان


 همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)، بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با برگزاری آیین افتتاحیه، کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از ساعت ۱۵ امروز، ۱۶ آبان ماه، آیین افتتاحیه جشنواره در پیاده‌راه بوعلی همدان، با اجرای گروه عروسک‌های غول‌پیکر و با استقبال گسترده شهروندان همدانی آغاز شد.

خردسالان، کودکان و نوجوانان شهر همدان دست در دست والدین، خود را به آیین افتتاحیه رسانده و با پرچم‌های “یا صاحب‌الزمان” آغاز امامت امام زمان(عج) و جشنواره را جشن گرفتند.

دبیر جشنواره، رییس جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و اعضای ستاد برگزاری جشنواره در کنار دیگر مدیران و هنرمندان داخلی و خارجی، در شادی و نشاط کودکان و نوجوانان سهیم شدند.

هنرمندان خارجی حاضر در جشنواره نیز خود را به این مراسم رساندند و با خرسندی نظاره‌گر اجرای برنامه‌های آیین افتتاحیه بودند.

پس از شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر با مردم همدان تا میدان امام (ره)، آیین افتتاحیه در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با پخش مستقیم از سیمای مرکز همدان به طور رسمی آغاز شد.

حمیدرضا رضایی‌مجد مجری محبوب کودکان همدانی، مجری این مراسم بود که حضور وی با استقبال تماشاچیان روبه‌رو شد.

با توجه به حضور گروه‌های نمایشی از استان‌های مختلف در مراسم و ضرورت معرفی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، کلیپی از ظرفیت‌های استان همدان در بخش گردشگری پخش شد.

پس از پخش این کلیپ، نوبت به سخنرانی احمدرضا احسانی رئیس جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان رسید که او در سخنان خود از اجرای روزانه ۵۰ نمایش در سطح استان همدان در ایام جشنواره خبر داد.

گروه نوجوان تواشیح نورالمهدی همدان در ادامه این آیین به اجرای سرود در مدح امام زمان(عج) پرداختند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی برای برگزاری جشنواره، از تلاش برای معرفی همدان به عنوان شهر نمونه فرهنگی خبر داد.

در ادامه مراسم از طاها صانعی، ریحانه کرمی، محمدقاسم الوانی، محمدمهدی فانوسی، محمد عبدالملکی، کوثر ابراهیمی، ابوالفضل هزاره، علیرضا بشیری و امیرعلی شوهانی، فرزندان شهدای مدافع حرم و میهن تقدیر به عمل آمد.

امیر خجسته دیگر نماینده مردم همدان در مجلس نیز در بخش دیگر برنامه، از حضور خانواده‌ها در آیین افتتاحیه جشنواره ابراز خرسندی کرد.

مجید قناد دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز نوید رقم خوردن روزهایی شاد در ایام جشنواره را به مردم همدان داد.

گروه نمایشی “لبخند” از همدان در ادامه به اجرای نمایش عمو فیروز پرداختند که با استقبال مخاطبان همراه بود.

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، نمایش «تنها یک زمین داریم» به عنوان برنامه پایانی افتتاحیه با حضور ۷۰ نفر در پوشش عروسک‌های غول‌پیکر و استفاده ازال ای دی توجه تماشاچیان را به خود جلب کرد.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تا ۲۱ آبان ماه در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *