آغاز یازدهمین جشنواره تئاتر کُردی در سقز


یازدهمین جشنواره تئاتر کُردی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سقز آغاز شده و تا ۲۲ شهریور ماه امسال به طول می انجامد.
تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، یازدهمین جشنواره تئاتر کردی از صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سقز آغاز شده و تا۲۲ شهریور ماه امسال به طول می انجامد.

“کریوه ی خوله میشی ئه سپانی ئاسمان” عنوان نخستین نمایشی است که ساعت ۹ شامگاه سه شنبه به اجرا درآمد و بعد از اتمام آن هم جلسه نقد و بررسی این نمایش به مدیریت شهرام میرزایی برگزار شد.

“گلیگه میش” به کارگردانی رحیم عبدالرحیم زاده از شهر بوکان ، “سرودی سه دهه زار ئوفیلیای ئه ویندار” به کارگردانی امید خاکپور از مهاباد، “گرایلی” به کارگردانی میترا بابایی از قوچان هم عناوین نمایش هایی است که امروز به اجرا درمی آید.

جلسات نقد و بررسی نمایش هایی که امروز اجرا می شود به ترتیب به مدیریت شهرام میرزایی، فریدون حامدی و بختیار پنجه ای تشکیل می شوند.

روز پنج شنبه ۲۰ شهریور هم نمایش های ” گوی له دوایین وشه کان بگره ” به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از شهرستان هرسین و”هه لو” به کارگردانی علیرضا اسماعیلی اجرا می شود و بعد از هر اجرا هم جلسه نقدوبررسی نمایش تشکیل می شود.

در طول برگزاری این جشنواره دو نشست تخصصی با موضوع تئاتر کوردی زبان ها و نشانه ها و آسیب شناسی تئاتر کوردی برگزار می شود.

نمایش” سه مایه ک بو گورانه وه ی بوکه کان” به کارگردانی فاتح باد پروا از شهرستان مریوان نیز صبح روزجمعه ۲۱ شهریور اجرا می شود و بعد جلسه نقد و بررسی آن به مدیریت فریدون حامدی تشکیل می شود.

از دیگر نمایش هایی که در روز جمعه اجرا می شود شامل ” با ده نگ نازار و گاوه رو له ژیر سه رم بیت” به کارگردانی حمیدرضا احمدی کردستانی، “سالی نامو بون گوران عه لی که ریم”از سلیمانیه است.

جلسات نقد و بررسی نمایش های اجراشده در روز جمعه به ترتیب به مدیریت فریدون حامدی، بختیار پنجه ای و خسروسینا تشکیل می شود.

نمایش های “گوی له دوایین وشه کان بگره “به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از شهرستان هرسین استان کرمانشاه و “سالی نامو بون گوران عه لی که ریم”از سلیمانیه اقلیم کردستان عراق جزء بخش جنبی این جشنواره بوده و در مسابقه شرکت داده نشده اند.

داوران این دوره از جشنواره هم متشکل از قطب الدین صادقی، حسن داداشگر و تینو صالحی است.

اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز روز شنبه ۲۲ شهریورماه با حضور مسئولان استان و شهرستان در مجتمع فرهنگی ارشاد سقز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *