برنامه اجراهای روز سوم هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی


در سومین روز از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی (تهران مبارک) ۱۸ اثر ایرانی و خارجی اجرا می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در برنامه روز سوم جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی ۱۰ نمایش در بخش صحنه‌ای حضور دارند که در مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر، تالار گلستان، تالار حافظ و سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌روند. در محوطه تئاتر شهر، کافه‌تریای سالن اصلی و چهارسو و محوطه خانه هنرمندان هم هشت نمایش میزبان مخاطبان می‌شوند.

در روز سوم هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی، مجموعه تئاتر شهر با هفت نمایش میزبان مخاطبان است.

در سومین روز از جشنواره، نمایش «پسر جنگل» با نویسندگی و کارگردانی رامین کهن در دو نوبت، ۱۹ و ۲۱ روی صحنه می‌رود. این نمایش شصت دقیقه‌ای مختص مخاطب بزرگسال آماده اجرا شده است.

اما در این روز تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر، در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «مکبث» می‌شود. نمایشنامه این اثر را مجید بشکال بر اساس متن شکسپیر نوشته است و خود او کارگردانی آن را برعهده دارد. این نمایش که مختص مخاطب بزرگ‌سال آماده شده است، با مدت‌زمان پنجاه دقیقه روی صحنه می‌رود.

 نمایش «درخشنگ» با نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا آقایی روز سوم شهریورماه و در دو نوبت ۱۸ و ۲۱:۱۵ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. مدت‌زمان اجرای این نمایش که برای تمام اعضای خانواده و همچنین کودکان مناسب تشخیص داده شده، ۳۵ دقیقه است.

تالار قشقایی مچموعه تئاتر شهر در روز سوم جشنواره میزبان گروه هلندی می‌شود. در این روز نمایش «اگزویا» با نویسندگی و کارگردانی شارلوت پوییجک-جولین در دو نوبت؛ ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ و با مدت‌زمان پنجاه‌وپنج دقیقه روی صحنه می‌رود. این نمایش مختص مخاطب بزرگسال آماده شده است.

در روز شنبه؛ سوم شهریورماه پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر میزبان نخستین نمایش بخش دانش‌آموزی می‌شود. نمایش «خواب ربا» بر اساس قصه‌های شل سیلوراستاین آماده شده است، از سوی مدرسه سینما و تئاتر هنر هفتم و با مربی‌گری افسانه زمانی آماده شده است. این نمایش که از تهران در جشنواره حضور دارد، در دو نوبت، ۱۶:۳۰ و ۱۹ و با مدت‌زمان ۱۵ دقیقه در پلاتو اجرا روی صحنه می‌رود.

تالار هنر به‌عنوان سالن تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در روز شنبه؛ سوم شهریورماه میزبان نمایش «واندالاواندا» نوشته جلنا توندینی، با طراحی لوسی ویدانویچ و کارگردانی مورانا دولنچ می‌شود. این نمایش که از کشور کرواسی در این دوره از جشنواره حضور دارد، در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ و با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه روی صحنه می‌رود. این نمایش برای تمام مخاطبان؛ چه بزرگسالان و چه کودکان مناسب است.

در همین روز دیگر سالن اختصاصی کودک و نوجوان؛ یعنی تالار گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با دو نمایش از بخش تجربه میزبان مخاطبان می‌شود.

در ابتدا نمایش «درخت بخشنده» که برداشتی آزاد از داستانی به همین نام نوشته شل سیلوراستاین است، با کارگردانی میترا کریم‌خانی از شهر تهران اجرا می‌شود. این نمایش که هم برای کودکان و نوجوانان و هم بزرگسالان مناسب است، با مدت‌زمان ۱۵ دقیقه اجرا می‌شود.

سپس نمایش «آدیدتانا» به کارگردانی امین پروین که از شهر تهران در جشنواره حضور دارد، به‌مدت پنج دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش هم برای تمام اعضای خانواده مناسب تشخصی داده شده است.

این دو نمایش در کنار هم و در دو نوبت، ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌روند.

اما تالار حافظ بعد از یک روز استراحت، در روز سوم جشنواره میزبان یکی از نمایش‌هایی که از کشور فرانسه در جشنواره حضور دارد، می‌شود. نمایش «کوچکترین نمایش از انتهای دنیا» نوشته مشترک لارن کاییون و ازکیل گارسیا-رومئو و با طراحی و کارگردانی ازکیل گارسیا-رومئو در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ در این سالن اجرا می‌شود. مدت‌زمان اجرای این نمایش که هم برای کودکان و هم بزرگ‌سالان مناسب تشخیص داده شده، پنجاه دقیقه است.

شنبه سوم شهریورماه سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان میزبان یک نمایش مختص مخاطب بزرگسال می‌شود. نمایش «هویت» با نویسندگی، طراحی و کارگردانی ابراهیم شاکری  دو نوبت، ۱۷ و ۱۹ و با مدت سی دقیقه اجرا می‌شود.

در روز سوم جشنواره و از ساعت ۲۰:۳۰ نمایش «نخ های شمارش‌شده» با طراحی و کارگردانی افشین قاسمی در سالن انتظار تالار اصلی اجرا می‌شود. مدت‌زمان اجرای این نمایش که برای مخاطب بزرگ‌سال مناسب تشخیص داده شده، ۱۲ دقیقه است.

همچنین در همین روز و از ساعت ۱۷ نمایش «گفتن/ شنیدن» با طراحی نویسندگی و کارگردانی مینا پناه‌نجات که اثری مختص بزرگسالان است و در بخش تجربه این دوره از جشنواره حضور دارد در کافه‌تریای سالن چهارسو اجرا می‌شود.

اما این اجراهای صحنه‌ای تنها برنامه‌های جشنواره تئاتر عروسکی در روز نخست جشنواره نیستند و در این ایام شاهد اجراهای متنوعی در محوطه تئاتر شهر، محوطه خانه هنرمندان و حتی سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر هم هستیم.

اما در محوطه تئاتر شهر فارغ از اجرای نمایش «عروسک‌های غول‌پیکر» به کارگردانی حامد زارعان که در ایام جشنواره در این مکان اجرا می‌شود، این محوطه هر روز از ساعت ۱۸ میزبان سایر نمایش‌های بخش فضای باز هم می‌شود.

نخستین نمایشی که در روز سوم جشنواره در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود، «بارگاه سلیم خان» نام دارد که با نویسندگی و کارگردانی مشترک شهرزاد مبرهن و سیاوش ستاری با مدت‌زمان چهل دقیقه از ساعت ۱۸ اجرا می‌شود این نمایش که از شهر لاهیجان در جشنواره حضور دارد، برای تمام اعضای خانواده مناسب تشخصی داده شده است.

پس از خیمه‌شب‌بازی «بارگاه سلیم خان»، از ساعت ۱۸:۳۰ نمایش «دگردیسی» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی زهرا مریدی با مدت‌زمان بیست دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش که از تهران در جشنواره حضور دارد هم برای تمام اعضای خانواده مناسب تشخیص داده شده است.

ساعت ۱۹ نمایش «للین» با نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی از شهر همدان اجرا می‌شود. این نمایش که برای کودکان، نوجوانان و سایر اعضای خانواده مناسب است، به‌مدت ۲۲ دقیقه اجرا می‌شود.

از ساعت ۲۱:۱۰ نمایش «راز آفرینش مبارک» نوشته امیرحسین انصافی و با کارگردانی ریحانه باغبادی با مدت‌زمان سی دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش که از تهران در جشنواره حضور دارد، هم برای تمام مخاطبان مناسب است.

پایان‌بخش اجرای نمایش‌های فضای باز در روز سوم جشنواره، «مترسک» با نویسندگی، کارگردانی و طراحی حسین عباس‌زاده است. این نمایش از شهر بیرجند در این دوره از جشنواره حضور دارد.«مترسک»  با مدت زمان ۳۵ دقیقه برای عموم مخاطبان اجرا می‌شود.

البته نمایش «مترسک» پیش از اجرای نمایش در محوطه تئاتر شهر، ساعت ۱۹ در محوطه خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

پیش از اجرای «مترسک» در محوطه خانه هنرمندان، این مکان اجرای تئاتر میزبان نمایش «کاسه‌گردان» با نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی می‌شود. این نمایش که از تهران در جشنواره حضور دارد، برای تمام اعضای خانواده و سنین مختلف، مناسب است. مدت‌زمان اجرای «کاسه‌گردان» ۱۵ دقیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *