اجرای تازه ای از “همه دزدها که دزد نیستند” داریو فو در تماشاخانه سه نقطه


گروه نمایشی “همه دزدها که دزد نیستند” به کارگردانی مهدی ارجمند ، آخرین روزهای تمرین خود را پشت سر می گذارد .

به گزارش خبرنگار تئاتر فستیوال از تمرینات این گروه ، نمایش “همه دزدها که دزد نیستند” به نویسندگی داریو فو ، کارگردانی مهدی ارجمند و به سرپرستی میکائیل شهرستانی از ۱۹ فروردین ماه در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می رود .
میکائیل شهرستانی ، آخرین بار بازی در نمایش “مرگ تصادفی یک آنارشیست” به کارگردانی مصطفی عبداللهی که متن دیگری از این نویسنده است را تجربه کرده است .
مهدی ارجمند که با مشاوره ی میکائیل شهرستانی ، کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد درباره ی دلایل انتخاب متنی از داریو فو به خبرنگار تئاتر فستیوال توضیح داد : “من سبک نمایشنامه های داریوفو را بسیار دوست دارم ، چرا که حقایق را به صورت طنز بیان می کند . در تمامی آثار او کمدی تلخی جریان دارد که هر لحظه تماشاچی را دچار نوعی دوگانگی می کند . به نظر من اگر بیننده ی تئاتر باشی و نمایشنامه های داریو فو را نبینی و برای آن وقت نگذاری ، چیز با ارزشی را از دست می دهی .”
تمرینات این گروه ، از اوایل بهمن ماه با دو جلسه تمرین در هفته در آکادمی “ژیوار” شروع شده و با سه جلسه تمرین در اسفند ماه تاکنون ادامه داشته است و روزهای پایانی تمرین نیز در تماشاخانه سه نقطه ، ادامه خواهد داشت .
ارجمند که از سال ۸۸ به صورت حرفه ای با میکائیل شهرستانی همکاری دارد از سال ۹۲ با مشاوره ی او در چندین نمایش ، تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشته است . او در مقام قدردانی از استاد خود به خبرنگار تئاترفستیوال گفت : “این نمایش و آثاری که تا به حال اجرا کرده ام حاصل زحماتی است که استاد شهرستانی ، بدون هیچ چشمداشتی نسبت به ما کشیده اند و علی رغم تمام ناملایمت هایی که نسبت به ایشان وجود دارد ولی باز هم از هیچ کمکی برای حمایت از شاگردانشان دریغ نمی کنند . آن هم در روزگاری که بسیاری از اساتید حاضر نیستند که بدین شکل حضور داشته باشند و به گروه ها کمک و آن ها را هدایت کنند . ایشان لطف بسیاری به من داشته اند و طراحی صحنه و اجرای این نمایش را نیز بر عهده گرفته اند که برای من بسیار ارزشمند است .”
وی اضافه کرد : “با افتخار می گویم که هدایت این کار زیر نظر و به سرپرستی ایشان انجام می شود و همه ی ما فقط درس یاد میگیریم . حتی اگر نام کارگردان اسم من باشد ولی هرچه هست حاصل زحمات ایشان است و امیدوارم از چنین هنرمندانی که در حال حاضر در قید حیات هستند ، حمایت و قدر آن ها دانسته شود . ”
گفتنی است نمایش “همه دزدها که دزد نیستند” به نویسندگی داریو فو و به کارگردانی مهدی ارجمند و با مشاوره ی میکائیل شهرستانی از ۱۹ فروردین ماه در تماشاخانه ی سه نقطه به روی صحنه می رود . در این نمایش ، مسعود آشوری، منصور رضائی، الهام رضائی، فرزان اسدیان، سیما حقی، هستی مسلم زاده، امید داودوندی به عنوان بازیگر و شیرین فرخنده نژاد به عنوان طراح لباس ، مهدیه دوستی به عنوان طراح گریم ، ندا رضایی به عنوان طراح پوستر و بروشور ، شایان بابایی به عنوان مدیر صحنه و سارا رحیمی فرد به عنوان منشی صحنه حضور دارند .
پیش از این قرار بود این نمایش در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا شود ، اما در نهایت اجرای آن از ۱۹ فروردین ماه ، به مدت یک ماه در تماشاخانه سه نقطه آغاز می شود .

Hameye dozdha

يک نظر ثبت شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *