«سوآرم» مجارستانی‌ مهمان دومین روز جشنواره تئاتر فجر


ابور گودا، موسس کمپانی آرتوس با نمایش «سوآرم» در دومین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به تئاتر شهر می‌آید.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، تنها نمایش غیرایرانی که در دومین روز از جشنواره‌ی سی و هفتم روی صحنه می‌رود «سوآرم» از مجارستان به نویسندگی و کارگردانی گابور گودا است.
«سوآرم» با مدت زمان ۷۰ دقیقه در قالب تئاتر ملل و «مسابقه‌ی تئاتر بین‌الملل» در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه‌ی تئاتر شهر اجرا می‌شود.
این نمایش حاصل کار کمپانی «آرتوس»، کمپانی‌ای متعلق به طراح و کارگردان آن، گابور گودا است و در خلاصه داستانش آمده است: سوآرم چطور کار می‌کند؟ چطور ارتباط برقرار می‌کند و تصمیم می‌گیرد؟ آیا انتخاب فردی در آن موثر است یا تکثر انتخاب‌های فردی باعث حرکت و به پیش راندن اجتماع سوآرم شده است؟ آیا می‌توان سوآرم را یک موجود زنده و منحصربه‌فرد در نظر گرفت؟ آیا می‌توان همه بشریت را یک موجود زنده و پیچیده در نظر گرفت و آن را با سوآرم مقایسه کرد؟
گابور گودا، نویسنده، طراح و کارگردان این اثر متولد سال ۱۹۶۰ در مجارستان، دانش‌آموخته‌ی مهندسی پل‌سازی از دانشگاه فنی بوداپست و تئاتر از کمپانی کورپس و موسس کمپانی آرتوس است. او کارگردانی نمایش‌هایی چون «آهنگ‌های فراموش‌شده»، «سوترا»، «۱+۱=۱»، «پرواز طلایی»، «اتاق نشیمن اولیس» و… را در کارنامه دارد.
سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *