از مقتل خوانی حامد بهداد تا ادای دین بهاره رهنما در “سوگ چامه گان”


حامد بهداد در برج میلاد مقتل‌خوانی می‌کند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، حامد بهداد در اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر با عنوان «سوگ چامه‌گان» در برج میلاد، مقتل‌خوانی می‌کند. چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه ساعت ۲۱ حامد بهداد بازیگر سینما و تئاتر با حضور در خیمه‌ بزرگ «سوگ‌چامه‌گان» در شبی که «رکعت اول عاشقی» نامگذاری شده به یاد رشادت‌های حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) مقتل‌خوانی خواهد کرد.

همچنین شب گذشته نیز بهاره رهنما در یکی از خیمه‌ها به مقتل خوانی پرداخت. وی که حین مقتل‌خوانی در برج میلاد اشک می ریخت، گفت: مقتل‌خوانی من ادای دین به کودکان بود و خوشحالم که توانستم نذرم را در اینجا ادا کنم.

این بازیگر سینما افزود: نگران بودم به مراسم نرسم، در راه دعا می‌‎کردم سعادت این مقتل‌خوانی نصیبم شود و بتوانم سهم کوچکی در آیین‌های عاشورایی داشته باشم. من سفیر انجمن حمایت از کودکان هستم و دلم می‌خواست با مقتل‌خوانی، ارادتم را به کودکان کربلا و کودکان بی‌پناه امروز نشان دهم.

وی ادامه داد: من نذری داشتم که امسال ادا شد و مقتل‌خوانی در برج میلاد، ادای دینی است که با روا شدن حاجتم امشب آن را ادا کردم. امیدوارم روزی برسد که هیچ کودکی اسیر تیرهای خشم نباشد و کودکان ما از گزند خرافه و تعصب دور بمانند.

در این شب، هم‌نوایی رسول نجفیان در خیمه‌ مرثیه‌خوانی و نیز اجرای نمایش‌های «شیپور» ساعت ۱۸:۳۰ به کارگردانی ایوب آقاخانی و با بازی برزو ارجمند و همچنین اجرای نمایش «آب و آیینه» ساعت ۲۰ به کارگردانی سیما تیرانداز در خیمه‌ عاشقی ادامه خواهد داشت.

آتیلا پسیانی هنرمند تئاتر و سینما نیز در روز‌های جمعه و شنبه ۳۰ آبان‌ماه و اول آذرماه نمایش «زخمه بر رمل» را اجرا خواهد کرد. فرزاد حسنی هنرمند و بازیگر سینما و تلویزیون نیز شامگاه سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه در شب «در قاب ماه» در پاسداشت حماسه آفرینی حضرت علی‌اکبر (ع) در خیمه‌ بزرگ «سوگ چامه‌ها» مقتل خوانی را بر عهده خواهد داشت.

«سوگ چامه‌‌ها» عنوان اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر است که با هدایت و کارگردانی حسین پارسایی در ۱۰ خیمه‌ برپا شده در برج میلاد برگزار میشود.

نقالی، پرده‌خوانی، چاووش‌خوانی، شروه‌خوانی و همچنین اجرای مراسم‌هایی چون فانوس‌گردانی، تشت‌گذاری و گهواره گردانی از جمله برنامه‌هایی دیگر خیمه‌های «سوگ ‌چامه‌ها» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *