اعلام شرایط حضور تئاتری‌ها در سی و‌ پنجمین همایش جهانی آی‌تی‌آی


شرایط حضور در سی‌و‌پنجمین همایش جهانی آی‌تی‌آی (ITI) که با موضوع «طبیعت، صحنه ماست» در آمازون برزیل برگزار می­ شود، اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، تمام متخصصان و مربیان هنرهای نمایشی در زمینه ­های نمایش، حرکات موزون، تئاتر موزیکال، نمایش تجربی، چندرسانه‌ای و اجرای خیابانی، می‌توانند در این همایش ثبت ­نام کنند.

آی‌تی‌آی به دنبال طرح ­هایی با موضوع «طبیعت، صحنه­ ماست» است و همچنین طرح‌هایی با هدف گسترش و به اشتراک ­گذاری تمرینات ویژه و تکنیک‌­های مختلف در جهت آموزش و توسعه تئاتر و نیز تقویت تبادلات بین‌­المللی و گفت‌وگو بین رسوم مختلف نمایشی در فرهنگ­‌های مختلف و طرح موضوعاتی چون تغییرات آب­و‌هوایی، نمایش محلی (سنتی)، تئاتر برای توسعه و…

همایش در دو بخش اجرای نمایش و کارگاه ­های آموزشی برگزار می­ شود. کارگاه­ های آموزشی این همایش مختص دو گروه زیر است:

– نمایندگان همایش شامل متخصصان حوزه هنرهای نمایشی و تهیه­ کنندگان. حدود ۴۰۰ نفر از نمایندگان آی‌تی‌آی، هنرمندان و مهمانان از سراسر جهان در این همایش حضور خواهند داشت. برای این مخاطبان کارگاه ­هایی با مدت زمان ۲ ساعت تا حداکثر ۱ روز و در قالب جلسات معرفی یک نوع خاص تئاتر و تکنیک­ های حرکات موزون یا اجرای نمایش برگزار خواهد شد.

– دانشجویان. انتظار می­ رود تقریبا ۵۰۰ دانشجو از برزیل و کشورهای آمریکای لاتین در فعالیت ­های دانشگاه آمازون شرکت کنند. برای این مخاطبان کارگاه ­های آموزشی با مدت زمان ۱ روز تا ۲ روز و نیم برگزار می­‌شود.

معیارهای هیات انتخاب هم دستاوردهای هنری گروه، فراهم کردن فرصت برای جوامع محلی، و تعهد به ارزش­های ITI و گفتگوهای بین‌­فرهنگی است.

غذا و محل اقامت شرکت­ کنندگان برای ۵ روز فراهم خواهد شد و هزینه ­های سفر، حمل‌و‌نقل و دیگر هزینه ­ها به عهده هنرمندان شرکت­ کننده است. به منظور حمایت مالی از طرف کشور مبدأ و در صورت نیاز به صدور ویزا، بنا به درخواست هنرمند توصیه ­نامه و دعوتنامه صادر خواهد شد.

فرم‌­های ثبت ­نام برای اجرای نمایش و کارگاه‌ آموزشی، جداگانه ارائه شده و پیوست است. متقاضیان تا دهم بهمن ۱۳۹۴ فرصت دارند پس از تکمیل کامل فرم، آن را به آدرس ایمیل congress@iti-worldwide.org  ارسال کنند.

سی‌و‌پنجمین همایش جهانی آی‌تی‌آی (ITI) با موضوع «طبیعت، صحنه ماست» از دهم تا پانزدهم خردادماه ۱۳۹۵ در آمازون برزیل برگزار می‌­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *