افتتاح آکادمی ملی حرکت در پردیس تئاتر تهران


نخستین آکادمی ملی حرکت روز شنبه ٣١ تیرماه ٩۶ طی مراسمی در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار می کند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نخستین آکادمی ملی حرکت روز شنبه ٣١ تیرماه طی مراسمی و با اختصاص یک پلاتوی ویژه به نام زنده یاد بهرام ریحانی فعالیت خود را در پردیس تئاتر تهران آغاز می کند.

آکادمی ملی حرکت نخستین فضای تخصصی و دائمی برای همه علاقمندان هنر حرکت معاصر، فیزیکال تئاتر، مایم معاصر، پرفورمنس آرت و دیگر شاخه های هنر بدن و دراماتورژی حرکت است که ایده و طراحی اجرای آن توسط یاسر خاسب بازیگر، کارگردان و مسئول گروه بین المللی «بدن دیوانه» به مرحله بهره برداری رسید.

فضای در نظر گرفته برای این آکادمی علاوه بر بخش اداری و دبیرخانه دائمی، یک پلاتوی متناسب و حرفه ای نیز هست که به نام زنده یاد بهرام ریحانی هنرمند جوان و شاخص پانتومیم در ایران نامگذاری می شود.

بهرام ریحانی که نام او به سبب اجرای طولانی ترین پانتومیم جهان (از تهران تا اصفهان) و اجرا بر قله دماوند در کتاب گینس نیز ثبت شده است؛ در سال ٩٣ پس از طی یکسال مبارزه با بیماری سرطان و ایستادگی روی صحنه نمایش «بی لالا» در تالار حافظ تهران دار فانی را وداع گفت.

همچنین در این برنامه قرار است علاوه بر افتتاح نخستین آکادمی ملی حرکت در ارتباط با جزئیات برگزاری نخستین جشنواره سراسری هنر حرکت معاصر «سـولو بـادی» اطلاع رسانی شود.

مراسم افتتاح نخستین آکادمی ملی حرکت روز شنبه ٣١ تیرماه ساعت ١٩ در پردیس تئاتر تهران با حضور اساتید، هنرمندان و هنرجویان شاخه های مختلف هنر حرکت برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *