در اعتراض به حذف «روز عقیم»

محمد عاقبتی از داوری بخش آف استیج انصراف داد


محمد عاقبتی، کارگردان تئاتر و داور بخش آف استیجِ سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در واکنش به حذف نمایش «روز عقیم» از این جشنواره، از حضور در این رویداد به عنوان داور انصراف داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، محمد عاقبتی در اعتراض به حذف «روز عقیم» از جشنواره، از داوری بخش آف استیج انصراف داد. او در یادداشتی نوشت: «من محمد عاقبتی کارگردان تئاتر و داور بخش آف استیجِ جشنواره تئاتر فجر، در اعتراض به حذف و توقیف نمایش «روز عقیم» به کارگردانی همکارم حسین کیانی از ادامه همراهی با جشنواره و داوری نمایش‌های این بخش انصراف می‌دهم. قرار بود جشن بزرگداشت روز گفت‌وگو، روز آزادی بیان و اندیشه باشد. از شهامت محمد مساوات برای به صدا درآوردن دوباره این زنگ خطر تشکر می‌کنم. مطمئنم رفیق عزیز و هوشیارم حمید پورآذری تصمیمم را درک خواهد کرد.»

طبق گفته حسین کیانی، نویسنده و کارگردان «روز عقیم» شامگاه یکشنبه اول بهمن مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی به او اعلام کرد «رویدادهای نمایش «روز عقیم» و خط سیر شخصیت‌ها و چهارچوب روایی و تاریخی داستان، آنقدر تلخ و گزنده است که مناسب اجرا در جشنِ انقلاب و جشنواره تئاتر فجر نیست.» این نمایش قرار بود دوشنبه دوم بهمن در قالب مسابقه بین‌الملل سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برود.

در پی توقیف «روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی، سیدمحمد مساوات کارگردان «این یک پیپ نیست» نیز طی نامه‌ای به دبیر جشنواره از داوری اثرش در بخش بین‌الملل انصراف داد.

 

۴ نظر ثبت شده است .

  1. Javad javad گفت:

    Vagrant nemidonam Chi mishe goft vase in ouza
    Moteasefam vase jashnvare

  2. Alirezaei/m/ گفت:

    مگه میشه از داوری انصراف داد ؟

  3. فرهاد گفت:

    دمش گرم

  4. فرهاد گفت:

    دمش گذم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *