برنامه اجراهای سومین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ تئاتر فجر


سومین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای ۱۴ نمایش صحنه ای در  تالار های چهارسو , سایه، قشقایی مجموعه تئاتر شهر ، تئاتر مولوی ، تالار حافظ ، تالار فردوسی ، تالار های دکتر ناظزاده و استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران ، تماشاخانه سرو و تماشاخانه های مهر و ماه حوزه هنری  همراه خواهد بود.

به گزارش تئاتر فستیوال ، روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ، مجموعه تئاتر شهر میزبان چهار نمایش است. نمایش “خورشید از حلب طلوع می کند” به نویسندگی ابوباسم حیادار و کارگردانی کوروش زارعی اثر مشترکی از سوریه و ایران در دو نوبت ۱۷ و ۲۰  در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود .

در تالار چهارسو نمایش ” تناسخ ، سه تا سی و پنج تومن” به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی نبویان از تهران در نوبت های ۱۸.۳۰ و ۲۰.۳۰  اجرا می شود.

تالار سایه در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر در  دو نوبت ۱۷ و ۱۹ میزبان نمایش “پرسه های موازی” نوشته پیام لاریان و کارگردانی علی کاظمی وند از تبریز خواهد بود .

در تالار قشقایی نیز نمایش “یک هفته راه رفتن در بهشت” نوشته رضا گشتاسب و کارگردانی سید محمد هادی هاشم زاده از شیراز در نوبت های ۱۷.۳۰۰ و ۱۹.۳۰ روی صحنه رفت.

تئاتر مولوی در این روز میزبان “دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان” به نویسندگی و کارگردانی فرهاد فزنی خواهد بود که در دو نوبت ۱۷ و ۱۹  اجرا می شود.

تالار حافظ نیز به اجرای نمایش “عروسی خون” اختصاص دارد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی فضل الله عمرانی در نوبت های ۱۸ و ۲۰.۳۰ روی صحنه می رود.

“اپرای عشق” به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر اجراهای خود را در تالار فردوسی آغاز خواهد کرد . این نمایش در یک نوبت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می رود .

در تماشاخانه ایرانشهر دو نمایش “سر میز شام” به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد صرامی در نوبت های ۱۷ و ۲۰  در تالار دکتر ناظرزاده و “طناب” به نویسندگی پاتریک همیلتون و کارگردانی نصیر ملکی جو در نوبت های ۱۸ و ۲۱  در تالار استاد سمندریان روی صحنه می روند.

تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران نیز در سومین روز جشنواره به اجرای نمایش “ساعت ۵ شد بابا” به نویسندگی حسین فضل اللهی و کارگردانی گلنار اکبری از کرمانشاه اختصاص دارد. این نمایش در نویت های ۱۶ و ۱۸ روی صحنه می رود.

در تماشاخانه سرو نیز نمایش “دایک” نوشته هیوا ربانی و کارگردانی حامد عالمی پور از بجنورد در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ اجرا خواهد شد .

تماشاخانه ی مهر حوزه هنری نیز ساعت ۱۸ میزبان نمایش “سقوط اضطراری” به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان است . در تماشاخانه ماه نیز نمایش “دل آرام نا آرام” به نویسندگی مشترک مصطفی جعفری خوزانی و نرگس صابری و کارگردانی نرگس صابری اجرا خواهد شد .

در سومین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، ۸ نمایش در بخش خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر ، محوطه خانه هنرمندان ایران و مترو میدان ولیعصر(ع) به اجرا در خواهند آمد.

نمایش های خیابانی “شدن” به کارگردانی محمدعلی رادمنش ساعت ۱۶ ، “خرس های پاندا” به کارگردانی رضا ملکی ساعت ۱۶:۳۰ ، “درباره یک توپ” به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی ساعت ۱۷ ، “نامیرا” به کارگردانی امیرحسین شفیعی ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در محوطه‌ی مجموعه‌ی تئاتر شهر اجرا می‌شوند.

نمایش “سوگلین” به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار در ساعت ۱۶.۳۰ و “چمدان های من” به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی ساعت ۱۷ در محوطه خانه هنرمندان ایران به اجرا در می آیند .

نمایش “درباره یک توپ” به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی ساعت ۱۰.۳۰ صبح و “خرس های پاندا” به کارگردانی رضا ملکی ساعت ۱۱ صبح در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر میزبان علاقه مندان خواهند بود.

در بخش دیگر گونه های اجرایی در سومین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای ۷ نمایش  همراه خواهد بود.

نمایش “ما و دیگران” به نویسندگی و کارگردانی ثریا اخلاقی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در دو نوبت ۱۶ و ۱۸ در پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود .

نمایش “دیگری ام ، چرا؟” به سرپرستی علی ظفر قهرمانی نژاد روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه و ۳ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در آمفی تئاتر NGO های شورای شهر تهران به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش “موزه نزدیک” نوشته سهیل امیر شریفی و کارگردانی آزاده شاهمیری روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه در دو نوبت ۱۴ و ۱۶ در پلاتو نول اجرا می شود .

“زمان در حبس قصر” نوشته و کارگردانی میلاد جباری مولانا روز های ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه و در دو نوبت ۱۸ و ۱۹.۳۰ در باغ موزه قصر به اجرا در می آید.

“رکوئیمی بر وزن صندلی با بوی تهران و احوالات دیگر” نوشته و کارگردانی شایان فیروزی نیز در روزهای ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۹ و “آدم هایی که نمی بینیم” به نویسندگی کیوان سررشته و کارگردانی سما موسوی فخر روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۸ و ۲۰ در پلتفرم عمارت روبرو اجرا خواهند شد.

اپرای شماره ۰۱#تهران نیز که نوشته و کارگردانی مرتضی زارعی است در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ کارگاه دکور تالار وحدت اجرا می شود این نمایش از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *