برنامه های آخرین روز پنجمین سمینار بین المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی


پنجمین سمینار بین المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ، امروز ، سوم شهریورماه به کار خود پایان می دهد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، پنجمین سمینار بین المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ، در آخرین روز خود ، میزبان ۱۰ پژوهشگر از ایران ، لهستان ، اندونزی و اتریش خواهد بود .

سمینارها در امروز از ساعت ۱۵:۳۰ با ارائه ی محمد مظفری  که به موضوع ” آیین یزله گری ” می پردازد ، آغاز می شود . در پنلی که از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶ در نظر گرفته شده علاوه بر محمد مظفری ، شکوفه ماسوری به ارائه ی مقاله ای با عنوان ” پله پله تا نیاز و سجاد یاری با عنوان ” زبان ، ویرانی تجربه و نقالی ” سخنرانی خواهند کرد .

از ساعت ۱۶ تا ۱۶:۳۰ ، رضا عاشوری فر به ” بازشناسی آیین های آیفتمندی در گیلان با رویکرد به ویژه به ” خور ده تاوه ” و ” کتره گیشه” می پردازد .

از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷ دکترمژگان جهان آرا مقاله ای درباره ” معرفی نمونه هایی از علم های به کار رفته در مراسم آیینی در آسیا ” را ارائه می دهد .

پس از دکترمژگان جهان آرا ، از ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰ ، دکترمحمدحسین ناصربخت قائم مقام دبیر جشنواره و نیایش پورحسن ، مشترکا درباره ” معرفی وبررسی سندی مکتوب پیرامون حضور موثر و محوری نقش سیاه درنمایش های ایرانی دوره قاجار  صحبت خواهند کرد .

در ادامه برنامه میزبان ۳ پژوهشگر از اتریش ، لهستان و اندونزی خواهیم بود . که به ترتیب از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸ ، پرفسور گئورگ نوسبامر درباره ” ابزار و معانی صدا به مثابه تنها شاخه ی موسیقی ” ، از ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰ ، یاروسلاو فرت درباره ” تکنیک های منابع ، منابع تکنیک . رویکردهایی درخصوص انسان شناسی تئاتر گروتوفسکی ” و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹ ، استاد ماده سی دیا درباره ” نمایش سایه ایی در بالی ( وایانگ ) ” به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت .

آخرین ارائه در سمینار را هم از دبیر بخش سمینار جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ، دکتر حمیدرضا اردلان با موضوع ” آیین و روش ترانس مدرن ” از ساعت ۱۹ تا ۱۹:۳۰ شاهد خواهیم بود .

در انتها ، پنجمین سمینار بین المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با اهدای جایزه ” جلال ستاری ” به کار خود پایان خواهد یافت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *