معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی


اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی آثار رادی در افتتاحیه همایش بزرگداشت اکبر رادی در شهر رشت اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی در مراسم افتتاحیه همایش بزرگداشت اکبر رادی در تماشاخانه هامون شهر رشت معرفی شدند.

مراسم افتتاحیه همایش بزرگداشت اکبر رادی شامگاه چهارشنبه اول آذر با همکاری بنیاد اکبر رادی و با حضور حمیده‌بانو عنقا، فرامرز طالبی، بهزاد صدیقی و آرش رادی از اعضای هیات‌ مدیره این بنیاد، سلما سلامتی، اصغر نوری، جواد عاطفه، مهدی میرباقری چهار تن از اعضای هیات‌ داوران نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی و همچنین مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت و جمعی از هنرمندان تئاتر از جمله مریم معترف، محمود طیاری، مجید دانش‌آراسته، رضا بهبودی، بهروز محمودی‌بختیاری، محمد عاقبتی، مسعود طیبی، شایان افکاری، زهرا روشن‌ضمیر، زهرا صدری، مازیار سیدی، ناز شادمان و… در تماشاخانه هامون شهر رشت برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش، علاوه بر نقش‌خوانی «از پشت شیشه‌ها» به کارگردانی محمد عاقبتی و به شیوه تئاتر کاغذی (تلفیقی از نمایشنامه‌خوانی با دکور مقوایی و کاغذی به صورت کوچک)، برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی به دبیری بهزاد صدیقی که از اردیبهشت تا مهر ۹۵ در قالب سه‌شنبه‌های هر هفته در ۲ بخش مسابقه و مهمان توسط موسسه فرهنگی هنری اکبر رادی و با حمایت موسسه مکتب تهران برگزار شده بود در قالب چهار بخشِ نقش‌خوان مرد، نقش‌خوان زن، کارگردانی و گروه مورد قدردانی قرار گرفتند.

در پایان این مراسم هیات‌ داوران بخش مسابقه این جشنواره متشکل از مهبود مهرنوش، سلما سلامتی، اصغر نوری، جواد عاطفه و مهدی میرباقری برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی را به شرح زیر انتخاب و معرفی کردند:

 نقش‌خوان مرد

تقدیر از عزیز زنگه نقش‌خوان نمایشنامه «ملودی شهر بارانی» از  اهواز.

رتبه دوم: حمید خوشنویس نقش‌خوان نمایشنامه «تانگوی تخم‌مرغ داغ» از تهران.

رتبه نخست: بهرام سروری‌نژاد نقش‌خوان نمایشنامه «آهسته با گل سرخ» از تهران.

نقش‌خوان زن

تقدیر از پروین بهری نقش‌خوان نمایشنامه «ملودی شهر بارانی» از اهواز.

رتبه دوم: سارا راستگو نقش‌خوان نمایشنامه «مرگ در پاییز» از رشت.

رتبه نخست: زهرا روشن‌ضمیر نقش‌خوان نمایشنامه «خانمچه و مهتابی» از تهران.

کارگردانی

تقدیر از محمد پرتوافکن کارگردان نمایشنامه‌خوانی «ملودی شهر بارانی» از اهواز.

رتبه دوم: مرتضی حقیقت‌بیان کارگردان نمایشنامه‌خوانی «تانگوی تخم‌مرغ داغ» از تهران.

رتبه نخست: شایان افکاری کارگردان نمایشنامه‌خوانی «آهسته با گل سرخ» از تهران.

گروه

تقدیر از گروه نمایشنامه‌خوانی «مرگ در پاییز» به کارگردانی زهرا صدری از رشت.

بهترین گروه: گروه نمایشنامه‌خوانی «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی شایان افکاری از تهران.

این همایش که با «از پشت شیشه‌ها» افتتاح شد در قالب پنج شب، پنج نقش‌خوانی از نمایشنامه‌های اکبر رادی به شیوه تئاتر کاغذی تا ۵ آذرماه در تماشاخانه هامون در شهر رشت در حال برگزاری است.

در شب دوم پنجشنبه دوم آذر «هملت با سالاد فصل» به کارگردانی مازیار سیدی نقش‌خوانی شد و شب گذشته جمعه سوم آذر نیز «آمیز قلمدون» به کارگردانی مهرداد هنرمند اجرا شد.

در ادامه نیز شامگاه شنبه چهارم آذر مهدی یوسفی‌زاده «آهنگ‌های شکلاتی» و یکشنبه پنجم آذر حسن معجونی «ملودی شهر بارانی» را نقش‌خوانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *