پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه برگزیدگانش را شناخت


آیین پایانی پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه شامگاه دوشنبه ۱۹ تیرماه در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه با حضور تعداد بسیار زیادی از شرکت کنندگان و علاقه مندان برگزار و برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره مشخص شده و جوایز خود را دریافت کردند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه ، در ابتدای این مراسم رضا ثروتی یکی از اعضای گروه ارزیابی و داوری آثار که برای شرکت در مراسم دیگری ناگزیر به ترک آیین پایانی بود در سخنان کوتاهی ضمن پوزش از حاضران گفت :روزی که با من تماس گرفتند برای داوری این آثار، این مسئولیت را قبول کردم و سریع هم پشیمان شدم زیرا پارسال نیز در جشنواره دانشجویی داور بودم و این کار مشکل است.وی ادامه داد: از نسیم ادبی عزیز و حمیدرضا نعیمی تشکر می کنم  چرا که واقعا با خلوص نیت و صادقانه عمل کردند به گونه ای که طوری رای دهیم تا حق کسی ضایع نشود.ثروتی افزود: در این جشنواره استعدادهای زیادی را دیدم و به همه شما تبریک می گویم. وی تاکید کرد: مساله بیان بازیگران امر بسیار مهمی است که همه شرکت کنندگان می بایست به آن توجه کنند و در آموزش ها نیز زمان و توجه بیشتری صرف این مساله شود.

بر پایه این گزارش پس از سخنان رضا ثروتی برنامه موسیقی برای حاضران در نظر گرفته شده بود که در این بخش پیام جوانی و آزاد گرجی با بداهه نوازی ساز الکترو باقلاما و کوزه به هنرنمایی پرداختند و همزمان نیز تصاویری از کارگردان فقید سینمای ایران عباس کیارستمی به همراه بازیگران درگذشته پیشکسوت بهمن زرین پور و ملیحه نیکجومند به روی پرده نمایش آمد و مورد تشویق بسیار زیاد حضار قرار گرفت.

در ادامه این مراسم رامین معصومیان دبیر جشنواره  در سخنان کوتاهی با ارائه گزارشی از مجموع آثار شرکت کننده و همچنین فعالیت های انجام شده در مدت برپایی این رخداد به مساله آموزش به عنوان یکی از اهداف اصلی جشنواره پنجم اشاره کرد وبا تقدیر از حضور مسعود دلخواه نشق ارزشمند وی را در امر آموزش نوین بازیگران جوان تئاتر کشور ستود.

برپایه این گزارش محمد حسن نجفی رییس جشنواره نیز در سخنان کوتاهی با قدردانی از حضور ارزشمند و گسترده دانشجویان و هنرجویان بازیگری از نقاط مختلف کشور در پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه چند نکته مهم و چشمگیر وجود داشت. به گفته وی تاکید بر آموزش مستمر ، حضور جمع بسیار خوبی از جوانان تئاتری و بازخوردهای بسیار خوبی که در بین کارها دیده شده از مهم ترین دستاوردهای پنجمین دوره جشنواره بازیگری سه نقطه بود. وی اظهار امیدواری کرد تا دوره های آینده به شکل گسترده و مطلوبتر با چشم انداز برگزاری به صورت ملی برگزار شود.

بر پایه این گزارش اجرای بادی درامینگ (نمایشی به صورت نواختن ریتم بدون استفاده از ابزارآلات موسیقی و به وسیله اندام بدن و ایجاد صدا توسط بدن اجراگر) با طراحی و سرپرستی آزاد گرجی اجرا شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. سپس با حضور دکتر مسعود دلخواه (میهمان ویژه جشنواره)، حمیدرضا نعیمی و نسیم ادبی (داوران جشنواره) و محمد حسن نجفی و رامین معصومیان (رییس و دبیر جشنواره) به روی صحنه بخش تقدیر و اعلام اسامی برگزیدگان آغاز شد.

در این بخش حمیدرضا نعیمی در سخنان کوتاهی گفت:  خوشحالم که در این جمع حضور دارم و میخواهم از دوستانی که جایزه نمی گیرند تقاضا کنم تا دوستانی که جایزه می گیرند را خوب تشویق کنند چرا که مدتهاست این رویه خوب را فراموش کرده ایم که از موفقیت دوستانمان نیز باید خوشحال شویم. وی در ادامه با قدردانی از محمد حسن نجفی و مدرسه تئاتر سه نقطه برای برپایی این جشنواره افزود: از آقای نجفی تشکر می کنم که تا به حال حتی در لفافه یک بار هم نگفتند برگزیدگان از مدرسه سه نقطه باشد. واقعا این جشنواره به من چسبید امیدوارم که جوایز هم به شما بچسبد امتیازات به هم نزدیک بود و جوایز ما محدود. انتخاب ما انتخاب سختی بود.

در ادامه این بخش تقدیر از اعضای ستاد و دبیرخانه جشنواره و اعضای گروه بازبینی آثار انجام شد که طی آن  جمیله امینیان هدی تورنگ ،فرشته احدی برنا، یاشار بیک زاده، سید جواد حسینی، الناز سلیمانی، سمیرا خلیلی، سارا خانکی، رضا رهبری فرد ،فاطمه احمدی ،علی دولتیاری ، مهرداد دعوتخواه، پریا وفائی ،عباس دلیر، زهرا نجفی و ندا الماسیان طهرانی از اعضای ستاد و دبیرخانه و مرتضی اسماعیل کاشی ، حمیدرضا هدایتی ،احسان پایدار ،محمدرضا علی اکبری  از اعضای گروه بازبینی مورد تقدیر قرار گرفتند.

بنا به این گزارش پس از قرائت بیانیه کوتاه گروه داوران آرای بخش های گوناگونه جشنواره به این شرح اعلام شد.:

تقدیر ویژه هیئت داوران:  از پریا صالحی، هنرمند نوجوان بخش مونولوگ نمایش ساعت بمباران ازموسسه خانه پدری هنرمندان/آمل

الف- بخش مونولوگ (تک گویی):

۱-  (بازیگری زن):

تقدیر: مریم کیان پیشه، نمایش جای امن از دانشگاه سوره

تقدیر: نیلوفر عباسی، نمایش چشمان دگمه ای من از کارگاه بازیگری تالار مولوی

بازیگر برگزیده جشنواره:  محبوبه السادات حسینی، نمایش این تابستان فراموشت می کنم، موسسه چهره های ماندگار/کرمان

۲-  (بازیگری مرد)

تقدیر: امیر بشیره نژاد، نمایش هملت ماشین، از مدرسه تئاتر سه نقطه

تقدیر: علی ایزدی، سه تن و دو در، ازدانشگاه علمی کاربردی- واحد۴

بازیگر برگزیده جشنواره: حسن خلج، نمایش نیمه شب تابستان، ازکارگاه بازیگری تالار مولوی

ب- بخش نمایش های دو یا چند نفره

۱- (بازیگری زن):

بازیگر برگزیده جشنواره: سونا غضفری، نمایش پزشک نازنین، از مدرسه تئاتر سه نقطه

در این بخش فقط بازیگر برگزیده از سوی داوران معرفی شد

۲- (بازیگری مرد):

تقدیر: امیر عضد، نمایش جزیره، ازمدرسه تئاتر سه نقطه

بازیگر برگزیده جشنواره:  مرتضی علیدادی، نمایش جایگزین، ازدانشگاه سوره

ج- بخش نمایش های کامل

۱- (بازیگری زن):

بازیگر برگزیده جشنواره:  فاطمه کاظمی، نمایش زندگی من و موریس، به کارگردانی محمدجواد سجادی ازآموزشگاه سینمایی پویا هنر

در این بخش فقط بازیگر برگزیده از سوی داوران معرفی شد

۲- (بازیگری مرد):

تقدیر: شایان رسولی، نمایش داستان زنی که هرروز ساعت شش می آمد، به کارگردانی شایان رسولی از مدرسه تئاتر سه نقطه

بازیگر برگزیده جشنواره: پیمان محمدی، نمایش سه نقطه، به کارگردانی پیمان محمدی ازموسسه فرهنگی کارنامه

پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه، از ۱۹ تا ۲۱ تیرماه امسال با دبیری رامین معصومیان در سالن های استاد خسرو شکیبایی و استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه برگزار شد و به گفته رییس جشنواره فعالیت های برگزاری دوره ششم جشنواره از ابتدای مرداد ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *