برگزیدگان پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» معرفی شدند


 

برگزیدگان پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» ، شب گذشته ۳۰ شهریور ماه شناخته شدند .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر به دبیری شهرام کرمی شب گذشته ۳۰ شهریور با حضور هنرمندانی چون رضا فیاضی، حسین محب اهری، مریم کاظمی، اکبر زنجانپور، مریم معترف، حسین مسافرآستانه، پرستو گلستانی، محمد آقالو، قطب الدین صادقی، مرضیه برومند، پیمان شریعتی و… در پردیس تازه تاسیس تئاتر تهران برگزار شد و برگزیدگان آن به شرح زیر اعلام شد:

برگزیدگان موسیقی:

هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از محسن چاه شوری و مهدی منفرد برای نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» تقدیر کرد.

هیات داوران جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به امیرحسین انصافی و پیام رضایی برای نمایش «چهارگوشه» تقدیم کرد.

در بخش کودک و نوجوان هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به سهند بهادری برای نمایش «رویای ماه»، جایزه موسیقی برگزیده را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرحسین انصافی برای نمایش‌های «جادوی عروسک و گرگ سیاه زشت» تقدیم کرد.

در بخش صحنه ای نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی موسیقی به پویا علی نیا برای نمایش «هنوز تمام نشده» رسید و هیات داوران در این بخش جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به کیان حسین برای نمایش «آفتاب کاران» تقدیم کرد.

بخش پوستر و بروشور:

در بخش خیابانی لوح تقدیر و جایزه نقدی جایزه طراحی پوستر و بروشور به مسعود ماهینی برای طراحی بروشور نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» رسید.

برگزیدگان طراحی صحنه و لباس:

 هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از زهره فضلی برای طراحی فضای نمایش «چهارگوشه» و سارا دبیری و زهرا مریدی برای طراحی لباس و عروسک نمایش «پسر من» در بخش خیابانی تقدیر کرد.

در بخش کودک و نوجوان لوح تقدیر بخش طراحی لباس به روشنک کریمی برای نمایش «دم پنبه ای» رسید. در این بخش هیات داوران  جایزه موسیقی برگزیده را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ونوس ابوذری برای نمایش «گرگ زشت» تقدیم کرد.

هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ساسان فرهادپور برای نمایش «جادوی عروسک» از او تقدیر کرد.

هیات داوران در این بخش جایزه طراحی صحنه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به الهه میرزایی و هانیه زحمت کش برای نمایش «رویای ماه» تقدیم کرد.

در بخش صحنه ای و بخش طراحی لباس هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مرضیه رادمنش برای نمایش «دوشیزه‌گان باغ لیمو» از او تقدیر به عمل آورد.

جایزه طراحی لباس برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به  شادی افخمی برای نمایش «هنوز تمام نشده» تقدیم شد.

در همین بخش و بخش طراحی صحنه هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مه‌سیما بزرگی مهر  برای نمایش «گربه ها و آقاها» جایزه طراحی صحنه برگزیده را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به ابراهیم نائیچ  برای نمایش «ویار» تقدیم کرد.

برگزیدگان مسابقه عکاسی:

در این بخش لوح تقدیر به عکاسان شایسته تقدیر ساینا قادری، تبسم ارگی و فاطمه خواجه نوری اهدا شد و تندیس جشنواره و لوح تقدیر در بخش گروه برتر مسابقه عکس به استاد راهنما روشن نوروزی تقدیم شد و همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر خوارزمی، پرنا بهارعلی، تبسم ارگی، سیاوش حمیدی، فاطمه خواجه نوری، کیارش سرسپار، مهرناز محمدی اهدا شد.

نفرات برگزیده عکسی نیز به این شرح اعلام شد:

جایزه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیاوش حمیدی

جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی حامد ملک پور

جایزه اول شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پرنا بهارعلی

برگزیدگان بازیگری زن: 

در این بخش جوایز به ترتیب زیر در بخش های خیابانی، کودک و نوجوان و صحنه ای ارائه شد:

بخش خیابانی: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از الهه پورجمشید و باران ستوده برای بازی در نمایش «چهارگوشه» تقدیر کردند.

جایزه برگزیده بازیگری زن شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» اهدا شد.

 بخش کودک و نوجوان: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به نیلوفر دهقان برای بازی در نمایش «سفر به شهر قصه ها»، جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به فهیمه باروتچی، فرشته اعظمی و شیرین کاشفی برای بازی در نمایش «جادوی عروسک» اهدا کرد.

بخش ویژه بازیگر کودک و نوجوان صحنه‌ای: هیات داوران در این بخش ضمن تقدیر از حضور موفق بازیگران کودک و نوجوان لوح تقدیر و هدیه جشنواره را به چهار بازیگر اهدا کرد: صبا میرزا نژاد، آرمان دولت‌کیا،  رایا نویدی شمالی، رادین میرباقری برای بازی در نمایش «آفتاب کاران».

بخش صحنه ای: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از سه بازیگر زن تقدیر کرد: باران ستوده برای نمایش «تیغ کهنه»، سحرناز عباس‌زاده برای بازی در نمایش «کمی آنسوتر»  و ملیحه کیا برای بازی در نمایش «آپارتمان طبقه شش».

هیات داوران در این بخش جایزه بازیگر زن برگزیده شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به آبان حسین‌آبادی برای برای نمایش «ویار» اهدا کرد.

برگزیدگان بازیگری مرد:

در بخش خیابانی: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابوذر چهل‌امیرانی برای بازی در نمایش «دریافت حق شارژ از مرده» ،  امین وحیدی‌پور برای بازی در نمایش«جادوگر بلا ،مبارک ناقلا و گاهی بگو نه» و وحید عبدالله‌زاده برای بازی در نمایش «جامانده» تقدیر کرد.

هیات داوران در این بخش جایزه برگزیده بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به محمدهادی عطایی برای بازی در نمایش «چهارگوشه» اهدا کرد.

بخش کودک و نوجوان: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیرحسین انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» و  هادی ابوالقاسم برای نمایش «سفر به شهر قصه ها» از آنها تقدیر کرد و  جایزه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به محمد نوحیان برای نمایش «رویای ماه» ، حمیدرضا ملاحسینی برای نمایش «رویای ماه» ، مهدی داودی برای نمایش «گرگ سیاه» و آرین ناصری‌مهر برای نمایش «جادوی عروسک» اهدا کرد.

بخش صحنه ای: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی  از سه بازیگر مرد تقدیر بکرد:مجتبی واشیان برای بازی در نمایش «زنگ زدگی»، مسعود رمضانی برای بازی در نمایش «گربه ها و آقاها» ، پژمان عبدی برای نمایش «آپارتمان طبقه شش» و همچنین در این بخش جایزه بازیگر مرد برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به  امیرعباس توفیقی برای نمایش «آفتاب کاران» اهدا کرد.

برگزیدگان نمایشنامه نویسی: 

بخش خیابانی: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به سامان خلیلیان برای نمایش «چهارگوشه» و ابوذر چهل امیرانی و جمشید عسکری برای نمایش «دریافت حق شارژ از مرده»،  جایزه برگزیده نمایشنامه نویسی را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به علی غابشی برای نمایش «جامانده» اهدا کرد.

بخش کودک ونوجوان: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از مریم کاظمی برای نمایش «رویای ماه» تقدیر کرد. همچنین هیات داوران در این بخش جایزه نمایشنامه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به امیرمحمد انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» اهدا کرد.

بخش صحنه ای: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی سه نمایشنامه‌نویس را شایسته تقدیر دانست: پویا پیرحسین‌لو برای نمایشنامه «آفتاب کاران»، سلما سلامتی برای نمایشنامه «آپارتمان طبقه شش» و کامران شهلایی برای نمایشنامه «کمی آن سوتر».

هیات داوران در این بخش جایزه نمایشنامه نویسی برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به رها سلیمانی برای نمایشنامه «ویار» اهدا کرد.

برگزیدگان مسابقه نمایشنامه نویسی:

 تقدیر ویژه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نیاز اسماعیل‌پور برای نمایشنامه «می‌رسم با تو به خانه» رسید.

 تقدیر ویژه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سعیدرضا خوش‌شانس برای نمایشنامه «رویای کولی آشفته»  اهدا شد

 جایزه سوم شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر به علی بیگدلی برای نمایشنامه «چنگار» رسید.

جایزه دوم شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر به محسن عظیمی برای نمایشنامه «تفنگ و تنبور» اهدا شد.

جایزه اول شامل تندیس جشنواره  و دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به هاله مشتاقی نیا برای نمایشنامه «زندگی تا حدودی مشترک» اهدا شد.

برگزیدگان کارگردانی:

بخش  خیابانی: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد هادی عطایی و زهره فضلی برای نمایش «چهارگوشه» و رضا نورانی برای نمایش «جامانده»، جایزه برگزیده کارگردانی را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به مارال ایزدبخش برای نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» اهدا کرد.

بخش کودک و نوجوان: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از امیر محمد انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» تقدیر کرد و جایزه کارگردانی برگزیده شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به احسان مجیدی برای نمایش «رویای ماه» رسید.

بخش صحنه ای: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی سه کارگردان را شایسته تقدیر دانست: پویا پیرحسین‌لو برای نمایش «آفتاب کاران»، حمیدرضا فلاحی برای نمایش «آپارتمان طبقه شش» و محمد لارتی و کامران شهلایی برای نمایش «کمی آنسوتر».

هیات داوران در این بخش جایزه کارگردانی برگزیده را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ابراهیم نائیچ برای نمایش «ویار» اهدا کرد.

همچنین در این بخش جایزه ویژه کارگردانی شامل دپیلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی  به محمد محقق منتظری برای نمایش «مرگ آسیدکاظم»  اهدا شد.

جوایز ویژه پنجمین جشنواره تئاتر شهر

تقدیر ویژه بخش خیابانی: هیات داوران در این بخش سه تقدیر ویژه داشت. هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به افشین قاسمی برای تبحر در عروسک گردانی و ارائه تیپ های مختلف در کار با عروسک در نمایش «خم بازی»، محمد فرجی به خاطر ارائه مفهوم زیبا و تلاش شایسته تقدیر در کار کردن با کوتاه‌قامتان در نمایش «بادبادک» و زهرا مریدی به خاطر نگاه خلاقانه به دغدغه های تربیتی نوجوانان در نمایش «پسر من» از این افراد تقدیر کرد.

بخش  کودک و نوجوان: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمید دربانی و حسین محبی برای نمایش «هملت و لوبیای سحرآمیز» تقدیر کرد و همچنین از بازیگر نوجوان محمدرضا معقولی برای نمایش «اگر پدرم را دیدی»، در بخش گریم از حسین تبریزی برای نمایش «دم پنبه ای» و در بخش شعر نمایشی از هادی ابوالقاسمی برای نمایش «سفر به شهر قصه ها» تقدیر به عمل آمد.

نمایش برگزیده بخش خیابانی: نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» به کارگردانی مارال ایزدبخش

نمایش برگزیده بخش کودک و نوجوان: نمایش «رویای ماه» به کارگردانی آقای احسان مجیدی، نمایش «جادوی عروسک» به کارگردانی آقای امیرمحمد انصافی

نمایش برگزیده  بخش صحنه‌ای: نمایش «ویار» به کارگردانی آقای ابراهیم نائیچ

جوایز ویژه ستاد جشنواره:

ستاد برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از مشارکت و حضور موثر همه هنرمندان شرکت کننده با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره از هنرمندان زیر تقدیر کرد:

 اسماعیل خلج پیشکسوت درام نویسی ایران برای اجرای نمایشنامه ‌خوانی چند اثر برگزیده

 غلامرضا عربی برای اجرای نمایش فصل «بهار نارنج» با گروه هنرمندان نابینا

 آریان رضایی برای برگزاری بخش تئاتر شورایی جشنواره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *