بزرگداشتی که در حد یک پیشکسوت بازیگری نبود!


گزارشی از مراسم بزرگداشت حسین محب اهری

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، امروز ۱۵ اردیبهشت ماه، بنا بر خبری که بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های هنری اعلام کرده بودند، بزرگداشتی برای بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران، حسین محب اهری برگزار شد. البته اگر بتوان نام آن را بزرگداشت گذاشت. باز هم بنا بر اعلام قبلی قرار بود که ابتدا نمایش “کلوچه دارچینی” به کارگردانی مریم کاظمی که نمایشی برای کودکان است و حسین محب اهری در آن به ایفای نقش می پردازد، اجرا شود و پس از آن مراسم بزرگداشت برگزار گردد. نمایش با حضور پیشکسوتانی چون قطب الدین صادقی، رضا بابک، جمال اجلالی و … و خانواده هایی که با فرزندان خود به تماشای “کلوچه دارچینی” آمده بودن اجرا شد، در سالنی که دارای تهویه مناسبی نبود و بسیاری از مخاطبان با بروشورهای نمایش، در تمام طول اجرا، مشغول باد زدن خود بودند! پس از اتمام نمایش، انتظار می رفت با تعویض سالن و حضور مسئولین تئاتر مراسم رنگ و بوی دیگری پیدا کند و در حد بزرگداشت یک استاد بازیگری تغییر شکل یابد اما اینگونه پیش نرفت.

تئاتر فستیوال

در همان سالن اجرا، پس از آنکه بازیگران به صحنه آمدند و مورد تشویق مخاطبان قرار گرفتند، مدیر کانون پرورش فکری نیز به صحنه رفت و از زحمات و تلاش های حسین محب اهری در این سال ها تشکر کرد و چند جمله ای درباره ی ایشان و شخصیت بزرگوارشان صحبت کرد. پس از آن شهرام کرمی دبیر سابق جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز در مورد استاد سخن گفت و با اهدای لوح تقدیری از جانب کانون پرورش فکری به حسین محب اهری، مراسم پایان یافت.

تئاتر فستیوال

شاید ما خبر را بد متوجه شدیم و معنای بزرگداشت را درست نمی دانیم، شاید هم بزرگداشت های پر سر و صدا مال افرادی چون حسین محب اهری که مخلصانه و بدون هیچ چشم داشتی برای تئاتر کودک و نوجوان تلاش کرده اند و می کنند، نیست. شاید!

هفت گاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *