پیام حسین مسافرآستانه به جشنواره تئاتر فجر

تئاتر هنری شریف است


حسین مسافرآستانه می‌گوید از ماذنه‌ معنویت هنر، چهلمین جشن تئاتر انقلاب را صلا می‌زنیم و بر آن سریم که چراغ چهلم، بیش از همیشه، شکوهمندی فجر را به نمایش بگذارد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، متن پیام حسین مسافرآستانه، دبیر این رویداد به شرح زیر است:

«شرح شور و شعور هنر در خجسته‌ روزگار انقلاب؛ چراغ راهی ا‌ست که «چگونه ‌بودن‌ها» و «چگونه‌ ماندن‌ها» را روایت خواهد کرد. شرحی که به یادمان خواهد آورد زمزمه بودیم و فریاد شدیم. دست به دست هم دادیم و هم‌داستان شدیم و هم‌پای هم، پایان شب شدیم.

جشنواره‌ تئاتر فجر، ستایش ستم‌ستیزانی ا‌ست که به سلاح هنر، صلاگویان آزادی و آزادگی شدند و نقش و نقشه‌ای نو آفریدند. اکنون، چهلمین لبیک را از صحنه‌ تئاتر فجر خواهیم شنید. هنری شریف که متولد مردم است و جز به وطن نیندیشیده است. اگر در روزگار انقلاب و جنگ به نوشداروی هنر «رویین‌تنی» طلب می‌کردیم، در روزگار جهل و خشم دشمنانی که در کمین این سرزمین‌اند، به کیمیای تئاتر، آرزومند «رویین‌جانی» مردمانی هستیم که به بردباری از هفت‌خوان بلا گذشته‌اند و سرِ تسلیم بر تن خویش سزاوار ندیدند و حماسه آفریدند. از ماذنه‌ معنویت هنر، چهلمین جشن تئاتر انقلاب را صلا می‌زنیم و بر آن سریم که چراغ چهلم، بیش از همیشه، شکوهمندی فجر را به نمایش بگذارد.

دشواری‌های روزگار کرونا و دورباش‌های ناگزیر فردی و گروهی اگرچه مدت مدیدی، به خسران صحنه‌ها و صحنه‌سازها انجامیده بود اما عزم جزم هنرمندان در خودمراقبتی و دیگرمراقبتی‌، این فرصت را ممکن کرد که تئاتر، تاب بیاورد و امیدوارتر به بازسازی و بهسازی خویش بیندیشد. کوشیدیم با حُسن ‌استفاده از توسعه‌ نظام الکترونیک در ایام کرونا، شکل تازه‌ای به داوری آثار ببخشیم که در موقعیت موجود، یکی از تجربیات مغتنم این دوره محسوب می‌شود.

اکنون چهلمین سلام این رویداد را می‌‌شنوید و امیدوارم صداقت و سادگی مجموعه‌ خادمان این دوره که جز به سعادت تئاتر نیندیشیده‌اند، به حقیقت دیده شود. وقت آن رسیده است که بگوییم تئاتر فجر چندان بالیده است که تئاتر به مثابه‌ یک ضرورت اجتماعی و رسالتی تغییرآفرین، مقبول طبع مردمان و مدیران قرار بگیرد. لحظه‌ سال تحویل تئاتر نزدیک است. دعا کنیم خداوندگار هنر بهترین حال و روز را برای تئاتر مقدر کند.»

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *