تجربه ی جدیدی از میکروتئاتر در تالار قشقایی تئاتر شهر


در نشست مطبوعاتی گروه لیو واقع در تالار گفتگوی مصلای تهران ، محمد حسن معجونی سرپرست این گروه خبر از اجرای مجدد پنج اثر برگزیده میکرو لیو در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، این آثار که در سالهای گذشته در فستیوال میکرو لیو به اجرا در آمده بودند این بار با ورود به تئاتر شهر گونه نمایشی جدیدی را به این مجموعه آورده اند.

میکرو لیو بخش دیگر از پروژه های اجرایی گروه لیو است، که منحصرا به تولید میکرو تئاتر می پردازد. به گفته الکا هدایت یکی از اعضای فعال این پروژه : ” میکرو تئاتر تا به امروز فقط به شکل تئاتر عروسکی اجرا شده و از این رو آن را در زمره تئاتر عروسکی قرار می دهند اما در واقع ترکیبی از تئاتر عروسکی و مدیا است و در آن مقیاس و نسبت بازیگر و اشیاء حرف اول را می زند.”

 او همچنین در ادامه اضافه می کند: ” این شاخه از تئاتر بنا بر بینا رشته ای بودنش موجب نزدیکی هنرمندان و از بین بردن مرز موجود میان تئاتر عروسکی و سایر گونه های نمایشی می شود.

” در این دوره ۴ اثر با نام های “دست من” به کارگردانی کیوان سررشته، “کریستین لی” به کارگردانی اشکان چگینی، “پرواز شماره ۷۴۵” به کارگردانی مرجان پورغلام حسین و “صف دراز مورچگان” به کارگردانی مهدی چاکری هر کدام به مدت ۴ شب متوالی در حال اجرا هستند.

همچنین کارگاه ها و سمینار هایی در چهار شاخه موسیقی و صدا در میکرو تئاتر، تکنیک های فیلمبرداری میکرو تئاتر،میکرو تئاتر و هنرهای تجسمی و نهایتا متن نمایشی در میکرو تئاتر به مدت ۴ روز به صورت رایگان برای مخاطبان برگزار می شود.

علاوه بر این در ۵ روز مطابق با جدول ارائه شده در مجموعه تئاتر شهر، فیلم تئاتر هایی از بهترین میکروتئاتر های کشورهایی همچون اسپانیا،آلمان و انگلستان برای علاقمندان به صورت رایگان به نمایش در می آید.

این اجراها که با اجرای “دست من” از تاریخ ۱۴ آبان ماه آغاز شد، تا ۲۸ آبان ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *