میزبانی تماشاخانه دا از اجرای «من شاه ریچارد بودم»


نمایش «من شاه ریچارد بودم» به کارگردانی محمد عاقبتی و بازی افشین هاشمی روی صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «من شاه ریچارد بودم» با بازی افشین هاشمی و به کارگردانی محمد عاقبتی با همکاری تماشاخانه «دا» اجرا می‌شود.

این اثر برداشتی آزاد از نمایشنامه «ریچادر دوم» ویلیام شکسپیر است که به نویسندگی کیوان سررشته و با مشاوره رضا سرور پس از ٢ سال از ١٠ دی ماه در تماشاخانه «دا» روی صحنه می‌رود.

محمد عاقبتی که جدیدا نمایش «ماهی سیاه کوچولو» را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برده بود، «من شاه ریچارد بودم» را که پیش از این در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شده بود در تماشاخانه «دا» اجرا خواهد کرد. افشین هاشمی نیز که چندی پیش نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» را کارگردانی و بازی کرده بود با همراهی صدای مهین صدری در این اقتباس آزاد از «ریچارد دوم» حضور دارد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: شاه ریچارد در بازگشت به کشور رو در روی بالنینبروک پسرعموی خود قرار گرفته و بازداشت می‌شود. ریچارد تحت فشار اعلام می‌کند که خودخواسته از قدرت کناره خواهد گرفت و در دادگاهی نمایشی سیاهه‌ای از گناهان خود را قرائت می‌کند. مجلس رای به خلع ریچارد می‌دهد و او به دخمه‌ای در قلعه فرستاده می شود تا از خاطره ها محو شود اما در تنهایی، خاطراتش به او هجوم می‌آورند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به حضور مهرنوش علیا مدیر پروژه، رها جهانشاهی مشاور پروژه، امید اکبری طراح صحنه، رُودریک بیِر اِستِکر طراح ویدیو، پیتر پیرحسین لو طراح صدا، رضا بهجت طراح نور، جعفر پوینده جانشین طراح نور، جلیله هیبتان طراح آکسسوار، نادر مقدم دستیار کارگردان، رضا سامانی مدیر صحنه، مجتبی ادیبی طراح گرافیک، نگار حسن زاده عکاس، ایلیا شمس روابط عمومی، مریم حیدری مشاور اسناد عربی اشاره کرد.

نمایش«من شاه ریچارد بودم» از ۱۰ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه «دا» واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان گمنام، خیابان جوانمهر، پلاک ۲۶ به مدت ۱۵ اجرا روی صحنه می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *