اجرای “تو مشغول مردنت بودی” در تالار هنر اصفهان 


نمایش “تو مشغول مردنت بودی” نوشته کامران شهلایی با طراحی و کارگردانی مژگان خالقی از ۲۴ تا ۳۰ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ در سالن کوچک تالار هنر اصفهان بر صحنه می رود.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال ، طراح و کارگردان این نمایش با اعلام این خبر گفت: نمایشنامه “تو مشغول مردنت بودی” نمایشنامه برگزیده جشنواره تئاتر فجر و انجمن منتقدان است و البته با وجود فضای خارق العاده اش تا کنون اجرایی در ایران نداشته است. دغدغه اجرای این نمایشنامه از چند سال پیش با من بود.‌ این بار به پیشنهاد تالار هنر تصمیم به اجرای آن گرفتم.
مژگان خالقی درباره انتخاب این متن ادامه داد: علاوه براینکه نمایشنامه فضایی سورئال دارد و امکان خیال پردازی را به تو می دهد؛ چند لایه بودن نمایشنامه برایم شیرین و قابل توجه است. اینکه متن به موضوعاتی مثل تنهایی، مرگ، انتقام، حسرت های بشری و … می پردازد و ذهن را به خوبی درگیر خود می کند…
وی در تعریف خلاصه داستان این نمایشنامه می گوید: نمایشنامه داستان زندگی روبه زوال مادری است که از ۲۵ سال پیش دچار بحران شده است…
خالقی با بیان اینکه ‌مهم ترین اتفاق این اجرا، شیوه اجرایی متفاوت آن است؛ افزود:‌ این نمایش بر اساس شیوه کارگردانی تادئوش کانتور که کارگردان شهیر لهستانی است کار شده است. کارگردانی که من حدود ۱۰ سال است که به طرق مختلف در حال کار روی شیوه های کار او از نوشتن مقاله ، برگزاری کارگاه و … هستم و به نوعی این اجرا را ماحصل این تجربه ۱۰ ساله روی متد تئاتری کانتور می دانم.
کارگردان نمایش “تو مشغول مردنت بودی” درباره ویژگی این متد می گوید:‌ به نظرم روش کانتور اساسا شورشی است بر تئاترهای مرسوم و موزه ای و مبنای آن صد درد صد تجربه اندوری در شکل و روش است. با این توضیح که من کتابچه ای برای این اجرا نوشته ام که شامل بخشی از دستاوردهای من، تمرین نگاری ها، مرحله گسترش ایده و … است و تماشاگر می تواند در حاشیه این اجرا آن را تهیه کند.
لیلا پرویزی؛ نوید بانی، فاطمه بختیار و فائزه بختیار در این نمایش ایفای نقش می کنند.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: حسن جودکی، مدیر پروژه:‌ امیر صفایی پور، طراح لباس‌: سمانه داودی پارسا، طراح گریم: ماریا حاجیها، عکاس: خسرخالقی، امیرحسین مسعودی، طراح پوستر: علی رنجبران، دستیار اول کارگردان:‌ میلاد فروتنیان، تمرین نگار: سمیه اشتری، منشی صحنه: نرگس معینی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: خسرو خالقی، دستیار لباس: زینب مقانی، دستیار دوم کارگردان: امیرحسین مسعودی، امور رسانه: محمد وفایی، مریم قدسیه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *