فرماندار اهر:

جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران در اهر برگزار می شود.


به گزارش تئاترفستیوال به نقل از خبرگزاری مهر، ابوالفضل غنی‌زاده عصر دوشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران اظهار داشت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران تا هفتمین دوره به‌صورت شهرستانی برگزار می‌شد، اما با توجه به پتانسیل و ظرفیت هنری شهرستان اهر و توانمندی هنرمندان اهری این جشنواره از شهرستانی به سراسری ارتقا یافته و بر اساس وعده‌ی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران و سومین دوره جشنواره سراسری عکس سال ارسباران طی سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: شهرستان اهر در سال‌جاری میزبان جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران و جشنواره سراسری عکس سال ارسباران خواهد بود و جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با دعوت از گروه‌های نمایشی خارجی و داخلی در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و آئینی سنتی در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار اهر تصریح کرد: جشنواره سراسری عکس سال ارسباران که با میزبانی شهرستان اهر برگزار خواهد شد، عوامل اجرایی این جشنواره برنامه‌هایی از قبیل برگزاری تور عکاسی برای عکاسان حاضر از اقصی نقاط کشور در منطقه‌ی ارسباران پیش‌بینی کرده‌اند. از این‌رو به عوامل اجرایی جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران تأکید می‌کنیم با توجه به تأخیر در انتشار فراخوان‌ها، جهت جلوگیری از وقفه مجدد اقدامات اجرایی و لازم را برای تسریع در روند برگزاری جشنواره‌ها انجام دهند.

غنی‌زاده، هنرمندان را از سرمایه‌های اجتماعی نامبرد و گفت: هنر و هنرمند باید آزاد بوده و تحت سیاست مدیریتی نباشند، در چنین شرایطی است که هنرمندان و هنر آن‌ها شکوفا می‌شود. یکی از مصادیق هنر آزاد را در بین عکاسان اهری می‌توان یافت، که در اکثر جشنواره‌های استانی و ملی رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند.

وی بابیان این‌که هنر و هنرمندان به‌عنوان نقطه امیدبخش و هویت‌بخش برای انسان‌ها اثرگذار است، گفت: هنرمندان با خلق آثار در بخش‌های مختلف نسبت به تقویت امیدواری مردم و مخاطبان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، حتی در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری باید توجه داشته باشیم تا شأنیت و جایگاه فرهنگی اهر و ارسباران با گله‌مندی و خودتخریبی در برابر میهمانان هنرمند خدشه‌دار نشود.

فرماندار اهر بر ضرورت حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان اهر تأکید کرد و یادآور شد: از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و پتانسیل‌های مختلف شهرستان اهر در برگزاری جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران استفاده می‌کنیم.

محمدباقر خانی شهردار اهر نیز در این جلسه اظهار داشت: علی‌رغم تمامی موانع و مشکلات، با حمایت مسئولان شهرستانی امسال شهرستان اهر و منطقه ارسباران میزبان جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران خواهد بود.

وی بابیان این‌که شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر همواره از هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت کرده‌اند، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری اهر خود را در کنار هنرمندان اهری و حامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌دانند و امسال مجموعه مدیریت امور شهری در حد مقدورات از رویدادهای فرهنگی و هنری به میزبانی شهرستان اهر حمایت خواهند کرد.

شهردار اهر تصریح کرد: سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین مجموعه خدمات‌رسان در کشور، بدون شک مجموعه شهرداری است و با توجه به هزینه‌ی بالای نگهداری از شهر و خدمات‌رسانی به شهروندان، به سختی کار مجموعه شهرداری عینیت می‌بخشد. با وجود تمامی مسائل و مشکلات و صلاحدید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهر، از جشنواره‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کنیم.

خانی با تأکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر خاطرنشان کرد: هر اندازه بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان اهر را تقویت کنیم، همان اندازه در توسعه سایر بخش‌ها اثرگذاری و تأثیر مثبت آن را خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *