دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج کارگاه نمایشنامه نویسی برگزار می کند


طی روزهای ۲۸ و ۲۹ مردادماه سال‌جاری دور اول کارگاه نمایشنامه نویسی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در پنج منطقه کشور برگزار می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، پس از اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج هنرمندان بیش از ۹۰۰ اثر از سوی هنرمندان شهرستان ها در دو مرحله استانی و کشوری به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

پس از مطالعه و بررسی، هیات بازخوانی ۲۰۰ اثر را بر اساس اولویت ها و سیاست های اعلام شده در فراخوان شایسته حضور در مرحله نهایی تشخیص دادند که بر اساس شیوه نامه اعلام شده در فراخوان به جهت حمایت از تولید نمایشنامه، هدایت و آموزش نویسندگان آثار، کارگاه های آموزشی در ۱۰ منطقه کشور با حضور کلیه هنرمندان که آثارشان پذیرفته شده برگزار می شود.

این کارگاه‏ ها قرار است که در ۱۰ منطقه استانی در سراسر کشور برگزار شود که روزهای ۲۸ و ۲۹ مردادماه سال‌جاری پنج منطقه آن و کارگاه های دیگر مناطق مورخ ۴ و ۵ شهریور ماه برگزار می شود.

در دوره اول برگزاری کارگاه ها مورخ ۲۸ و ۲۹ مردادماه در پنج منطقه کشور ۸۰ هنرمند حضور دارند که استان‌های کردستان، لرستان و کرمانشاه در منطقه دوم به میزبانی استان کرمانشاه؛ استان‌های قزوین، گیلان و زنجان در منطقه سوم به میزبانی استان قزوین؛  استان‌های ایلام، همدان و مرکزی در منطقه چهارم به میزبانی استان همدان؛ استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ششم به میزبانی استان اصفهان و همچنین استان‌های گلستان، مازندران و سمنان در منطقه دهم به میزبانی استان مازندران در این کارگاه های منطقه‌ای تئاتر شرکت کرده و به تبادل تجارب، دریافت آموزش‌های حرفه‌ای در عرصه تئاتر و نمایشنامه‌نویسی می‌پردازند.

 حسین فرخی، فارس باقری، مهدی نصیری، نصرالله قادری، محمدحسین ناصربخت و منصور خلج، ایوب آقاخانی، سیدحسین فدایی حسین، سعید تشکری و محمدرضا آزاد به عنوان استاد راهنما در ۱۰منطقه هدایت هنرمندان را بر عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *