نگاهی به نمایش‌های بخش بین‌الملل تئاتر فجر

فرانسوی‌ها با ۲ نمایش به ایران می‌آیند


کشور فرانسه با ۲ نمایش «جهش» و «شاخص» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.
تئاتز فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، دو نمایش«جهش» و«شاخص» آثاری هستند که ازکشور فرانسه در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره تئاترفجر به صحنه می‌روند.
«جهش» کاری از گروه تئاتر«تاک اُ تاک» به نویسندگی و کارگردانی بریس بوتان است و سرگذشت سه کاوشگر روسی را روایت می‌کند که می‌خواهند اولین انسان‌هایی باشند که به کره ماه پا می‌گذارند. این نمایش یک کار خیابانی و سرگرم کننده است که با استفاده از تکنیکی ساده و جدید و با استفاده از پاهای هیدرولیکی اجرا می‌شود.
عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:
نویسنده وکارگردان: بریس بوتان، بازیگران: کریم رانده، بریس دوراند، مهدی رانده، مدت نمایش: ۲۵ دقیقه
بریس بوتان فرانسوی کارگردان، طراح حرکات، نویسنده، طراح صحنه و آکروبات‌باز است. او همچنین نویسنده و کارگردان نمایش‌های «جهش» و «اژدها» و مدیر و مدرس کارگاه آموزشی بین‌المللی کار با چوب‌پا و مدرس اولین کارگاه آموزشی کار با چوب‌پا در کمپانی شوالیه اژدهای آمریکا و موسس اپرای هلیدرا در یونان است.
همچنین نمایش«شاخص» دیگر نمایشی است که ازکشور فرانسه و گروه نمایش «پیرامید» به‌عنوان کار گروهی از کشور فرانسه به صحنه می‌رود.
این نمایش متکی بر زبان بدن است و قوت توانایی کار معطوف به تصاویری است که از سوی گروه اجرا کنندگان پدید آمده است. این اثر نمایشی بدون دیالوگ اجرا می‌شود و به سمت تئاتر فیزیکال میل بیشتری پیدا کرده است.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در سالنی که یک کتابخانه بزرگ در داخل آن قرار گرفته است، ۵ قهرمان این نمایش، درباره نقش کتاب در زندگی خود صحبت می‌کنند.
گروه نمایش پیرامید سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و اجرای نمایش‌های «سلول‌ها» (۲۰۰۱)، برنده جایزه مکاشفه در جشنواره لا ویت، «ما کلیشه نیستیم»، (۲۰۰۸) «ساختمان»(۲۰۰۹، برنده جایزه مردمی و جایزه سوم هیات داوران جشنواره سینودال، «مونیما»،«کافه باله» و … را  در کارنامه خود دارد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.
 

۳ نظر ثبت شده است .

  1. Arash گفت:

    فرانسوی ها خوبن . ایول ?

  2. حمیده خیری گفت:

    لطفا به جای دعوت از بیست گروه خارجی که مفت هم نمی ارزند و صرف بودجه های کلان برای آنها از یک یا دو گروه تئاتری قوی اروپایی دعوت کنید .

  3. جینگول گفت:

    این مبتنی بر حرکات بدن !! که گفتین امیدوارم جنگولک بازی نباشه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *