جمشید مشایخی در افتتاحیه نمایش “علی کوچیکه” : احساس می کنم بعد از سال ها به خانه خودم بازگشتم .


آیین افتتاح نمایش ” علی کوچیکه ” به کارگردانی حسین فرخی با حضور استاد جمشید مشایخی و جمعی از هنرمندان برجسته عرصه تئاتر عصرگاه چهارشنبه ۳۱ شهریورماه در خانه نمایش برگزار شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش : در این دیدار صمیمانه که با خوشامد گویی علی اصغرراسخ راد مدیر خانه نمایش آغاز شد ، استاد مشایخی با بیان اینکه اداره تاتر خانه ی اول زندگی هنری من است گفت : با جان و دل حاضرم  هرتلاشی برای سرپا ماندنش انجام دهم چون معتقدم هرهنرمندی که در اداره تاتر با این امکانات محدود فعالیت می کند حتما عاشق تاتر است  و مثل کسانی که اینروزها با پررویی و پارتی بازی وارد فضای سینما می شوند نیست و همین عشق به تاتر است که انگیزه شان را برای خلق آثار زیبا بیشتر می کند

استاد مشایخی در پاسخ به راسخ راد که از ایشان پرسیدند  چطور می توان در شرایط فعلی با امکانات کم موجود اداره تاتر را به فضای مناسب و پویاتری برای هنرمندان تبدیل کرد ، گفتند که این امر بسیار سخت است اما چاره چیست ، ما تاتری ها باید خودمان کنار هم باشیم ، فقط تاتری ها هستند که نمی ترسند و با شهامت حرفشان را میزنند  ؛ هنرمند تاتر عاشق مردم است پس برای نشان دادن حقیقت از کسی ترسی ندارد و من به نوبه خودم مثل یک دوست برای ارائه هر کمکی آماده ام .

بنابراین گزارش : پس از این گفتگوی صمیمانه ، حسین فرخی کارگردان نمایش با دعوت از بهزاد فراهانی یکی دیگر از هنرمندان پیشکسوت حاضر ؛ و با تشکر از حضور هنرمندانی چون جلیل فرجاد – حسین محب اهری – مهدی میامی – حسین جعفری و …  در میان تشویق حضار لوح سپاسی با عنوان” دلنوشته ی گروه نمایش ” تقدیم استاد جمشید مشایخی کرد. بهزاد فراهانی نیز اشاره کرد : که استاد مشایخی مرد بزرگ اخلاق است و من شاگرد متوسط ایشان هستم و اگر امروزه هنر ما به اخلاق مداری خود می بالد ، بخش عظیمی از آن را مدیون استاد  هستیم.

بعد از این سخنرانی کوتاه ؛ هنرمندان به تماشای اولین اجرای نمایش ” علی کوچیکه ” به نویسندگی و بازی سارا تقوی نشستند و این نمایش که بر اساس شعری از فروغ فرخزاد با همین نام نگاشته شده ، توانست در نخستین اجرای خود نظر مثبت تماشاگرانش را جلب کند .

نمایش “علی کوچیکه ” تا ۱۸ مهرماه ؛ هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه در خانه نمایش میزبان علاقه مندان به هنر تاتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *