حاشیه های روز دوم بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ؛

وقتی خاطره بازی با برنامه کودک عمود قناد قائله را ختم به خیر می کند


در دومین روز از برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با برپایی بنرهایی در سطح شهر ، همدان رنگ و بوی جشنواره را به خود گرفت و شور و هیجان جشنواره در سطح شهر احساس می شد و البته در سالن های نمایشی نیز استقبال از آثار بیشتر شده بود .

تئاتر فستیوال

  • در دومین روز جشنواره شاهد اجرای دو نمایش از آرژانتین و ایتالیا بودیم . نمایش “سیرک ماندراگورا” به کارگردانی خوان کروز براکامونته از آرژانتین که در سالن اصلی مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی به روی صحنه رفت ، با استقبال خوب مخاطبان همراه بود .

در بخش هایی از نمایش ، بازیگر ، تماشاگران را نیز در اجرای نمایش مشارکت می داد و شوخی مخاطبان با بازیگر ، خنده ی حضار را به همراه داشت .

  • اما دیگر نمایش بخش بین الملل ، نمایش “شنل قرمزی” به کارگردانی لوانا جرامگنا از ایتالیا ، به دلیل مشکلات فنی (برق سالن و نور) با ۸۰ دقیقه تاخیر به روی صحنه رفت .

تاخیر در اجرای نمایش “شنل قرمزی” ، باعث عصبانی شدن یکی از تماشاگران و بحث او با مسئولان سالن شد . سایر تماشاگران منتظر برای اینکه دعوا و بحث آن دو نفر خاتمه پیدا کند ، به شوخی و خنده پرداختند تا فضا را عوض کنند . آن هم به این شکل که مثل عمو قناد (دبیر این دوره از جشنواره) در برنامه کودک ، دست هایشان را از یک سو به سمت دیگر می بردند و یکصدا می گفتند : “یه برنامه ببینیم ، یه برنامه ببینیم ” و با این تکنیک فضای متشنج سالن انتظار در آن دقایق آرام شد .

  • یکی از اتفاقات خوبی که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان شاهد آن هستیم ، این است که قبل از اجرای هر نمایش ، به تماشاگران برگه نظرسنجی داده می شود که پس از پایان اجرا باید پر شود . اما پیش از اجرای نمایش “مبارک و قالیچه پرنده” به کارگردانی حامد زحمتکش یکی از تماشاگران بدون دیدن نمایش ، شروع به پر کردن برگه نظرسنجی کرد

زمان اجرای نمایش “مبارک و قالیچه پرنده” ، بعد از ورود تماشاگرانی که بلیت دارای شماره صندلی داشتند ، عده ای از مخاطبان بدون بلیت پشت درب سالن ماندند ، در حالی که در سالن ، همچنان صندلی خالی وجود داشت . داوران حاضر در سالن از مسئولین سالن تقاضا کردند ، این عده از تماشاگران را نیز به سالن راه دهند تا از دیدن تماشای این نمایش محروم نشوند . به خصوص کودکانی که با هیجان برای دیدن نمایش آمده بودند .

گویا داشتن بروشور در ایام جشنواره ها نکته ای مثبت برای آثار به حساب می آید در نتیجه باید به این نکته اشاره کنیم که “مبارک و قالیچه پرنده” بروشور داشت .

  • برپایی نمایشگاه عکس اختر تاجیک ، عکاس شناخته شده ی تئاتر ، که قرار بود از اولین روز برگزاری جشنواره برپا شود ، به دلیل ناهماهنگی هایی درخصوص محل برگزاری آن ، به تعویق افتاد . اما قرار است با پیگیری های انجام شده ، در روز سوم ، این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار بگیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *