حسن معجونی : تئاتر مولوی یکی از بهترین سالن های احیا شده تئاتر است.


حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر در بازدید از تالار مولوی عنوان کرد با بازسازی مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران یکی از بهترین سالن های تئاتر دوباره احیا شده است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، حسن معجونی که در حال برگزاری کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر در مرکز تئاتر مولوی است پس از بازدید از مراحل پایانی دوباره سازی این مرکز اظهار کرد: تئاتر مولوی در تاریخ تئاترکشور ما جایگاه ارزشمند و قابل توجهی دارد و دوره ای بخش عمده ای از تجربیات جالب، پیشرو و حتی عجیب تئاتری در این سالن رقم می خورد. اما از همان زمان ها مشکلاتی هم داشته که تقریبا همه کسانی که در این سالن کار کرده اند به آن آگاهی دارند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات این سالن ارتفاع کم آن بود که خوشبختانه پس از بازسازی اخیر این مشکل و خیلی از مسائل دیگر آن حل شده است و فکر می کنم یکی از بهترین سالن های تئاتر تهران دوباره احیا شده است.

این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به هویت مرکز تئاتر مولوی و تئاتر دانشگاهی تصریح کرد: این سالن اساسا به لحاظ استاتیکی نشان می دهد که برای کارهای تجربی و دانشگاهی مناسب است. از طرفی امید همه ما هم به برای آینده تئاتر کشور به دانشجویان است. خود من علاقه بسیاری دارم که در فعالیت های نمایشی ام حضور دانشجویان پررنگ باشد و تلاش می کنم مسیر آنان را برای حضور در فضای حرفه ای هموار کنم. هرچند بعضی از آنها علی‌رغم کارهای درخشانی که در زمان دانشجویی دارند وقتی وارد فضای حرفه ای می شوند کمی عجیب و غریب شده و دیگر آن کارهای دوست داشتنی را تکرار نمی کنند. اما به هرحال باید این نسل جوان و این دانشجویان خلاق سالن داشته باشند و دوباره جریان تئاتر دانشگاهی را زنده کنند و بدون شک بهترین مکان برای آنها تئاتر مولوی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *