«خرس » در مهرگان به روی صحنه رفت


نمایش « خرس » اثری از آنتوان چخوف و به کارگردانی کیوان ظهرابی در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می رود.
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نمایش « خرس »، نمایشنامه «خرس» مانند سایر آثار چخوف نگاهی عمیق به روابط انسانی و نقد مناسبات اجتماعی دارد و دید طنازانه به زن و مرد به عنوان دو رکن و قطب اساسی بشریت و رویکرد آنان در مواجهه با تمامیت و اصالت وجودی شان از این متن شاهکاری ادبی ساخته است و متن روان و بدون تکلف ادبی، چهارچوب محکم و قابل فهم و تمپو و ضرب آهنگ مناسب از شاخصه های مهم این اثر نمایشی است که لحظات دلنشینی برای مخاطب می سازد.
چالش ارزش ها، هنجارها، بایدها و نبایدها در نوع روابط حاکم میان زن و مرد در میان تمامی اقوام بشر موضوعی اساسی بوده که بعضا اساطیر درافسانه ها، ادبیات و فرهنگ عامه هر ملیتی را متاثر کرده و موجبات خلق آثاری بی بدیل را به وجود آورده است.
کارگردان اثر کوشیده است با نهایت وفاداری به اصل متن نمایشی، با محوررقراردادن تساوی حقوق بین زن و مرد لحظات شادی را پیش روی تماشاگران قرار دهد.
لیلی صبری، نیما قربانزاده، فرید گلریز، لاله حشمت پسند، نیما نیکمنش، عرفان سیف الهی، الیکا تصدیقی و محمد سعوه به نقش آفرینی می پردازند.
همچنین لیلی صبری بازیگردان، یحیی ایل بیگی مشاور کارگردان، بهاره سعوه مدیر تولید، کیوان ظهرابی طراح نور، میلاد الهی اجرای نور، سمیرا شکیبا طراحی و اجرای گریم، کیوان ظهرابی انتخاب لباس، حمید محمدی پور راکورد نور وصدا، ارسلان مهری مدیر صحنه، مهدی سربازی مدیر روابط عمومی و تبلیغات، محسن نظیف و مهیار دستیاران صحنه، شاهین کریمی انتخاب موسیقی، کیوان ظهرابی  طراحی دکور، نیما قربانزاده طراحی پوستر، بدرالدین سعادتی اساسا حقانی طراحی و ساخت تیزر و رامین زمین پیما عکاسی این نمایش را برعهده دارد.
 نمایش اثری از آنتوان چخوف با همت گروه نمایشی اک از ۲۰ دی تا اول بهمن ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن شماره یک تماشاخانه مهرگان روی صحنه می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *