خوانش” داستان خرس های پاندا …” در شنبه های تماشاخانه بنفش


نمایشنامه ” داستان خرس های پاندا …” به کارگردانی سهیل پناهی در تماشاخانه بنفش خوانش می شود .

shanbehaye banafsh

به گزارش تئاتر فستیوال ،” تماشاخانه بنفش” این هفته نیز در روند دائمی شنبه های بنفش خود نمایشنامه ” داستان خرس های پاندا …” را به صحنه می برد .

نمایشنامه ” داستان خرس های پاندا ” روایت یک ساکسیفونیت است که دوست دختری در فرانکفورت دارد . این نمایشنامه بیانی لطیف از نزدیک شدن عاطفی و آماده شدن همه جانبه برای  وقوع یک امر مهم است ، جایی که مرز حقیقت و رویا در هم می آمیزد تا به لطیف ترین شکل ممکن حرفی را بیان کند .

هادی حوری مدیر تماشاخانه بنفش درباره این نمایشنامه گفت : این اثر از ” ویسنی یک ” که در سال ۱۹۹۶ نوشته شده ، روایت عاشقانه زن و مردى است که ممکن است واقعى یا خیالى باشند . زن و مردى که چگونگى آشنایی و رابطه آنها مبهم و خیالى است . شاید آشنایى آنان در مراسم افتتاح رستورانى خیالى باشد که شخصیت مرد نمایش در آن ساکسیفون می نواخته ، و بعداز آنکه روى پیراهن زن بالا آورده ، از زن مى خواهد با او همراه شود . بطور کلی در مورد ساختار غیر متعارف این نمایشنامه می توان گفت : ” ویسنی یک ” مى خواهد میان دو حوزه زبان که شکل ساختارى اثر را تشکیل مى دهد و حوزه معنا که درون مایه نوشته است ، ارتباطی مبهم و نامرئی توسط حذف کاراکتر و ورود آوا ها و اشیاء به وجود آورد . آنچنان که خواننده این تغییر و تحول را کاملاً درک کرده و به واسطه همین ادراک ، حالات و اشیا را در پایان نمایش تجزیه و تحلیل کند .

تا کنون آثار متعددی از ” ویسنی یک” همچون نان در جیب (۱۹۸۴) ، سه شب با مادوکس (۱۹۹۵)  ، دستنویس‌های قلابی (۱۹۹۵) ، داستان خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست… (۱۹۹۶) ، اسب‌های پشت پنجره (۱۹۹۶) ، آخرین گودو (۱۹۹۶) ، تئاتر تیکه شده یا مرد زباله‌ای (۱۹۹۶) ، نامه‌ای به درخت‌ها و پرنده‌ها (۱۹۹۷) ، چه طور می‌توانم یک پرنده شوم؟ (۱۹۹۷) ، پیکر زن، یک میدان مبارزه در جنگ بوسنی (۱۹۹۷) ، تماشاچی محکوم به اعدام (۲۰۰۶) به فارسی ترجمه و چاپ شده است .

نمایشنامه خوانی ” داستان خرس های پاندا …” شنبه سیزدهم تیرماه ، ساعت هفت عصر در تماشاخانه بنفش خوانش خواهد شد . کارگردانی و نقش خوانی شخصیت مرد این نمایش توسط” سهیل پناهی” انجام شده و نقش زن را” رها حاجی زینل” به عهده دارد . لازم بذکر است ورود برای تمامی علاقمندان رایگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *