اجرای نمایشی از رئیس یونیمای جهانی در جشنواره تئاتر عروسکی


نمایش‌های «بازتاب حقیقت؛ زندگی ماهاتما گاندی» از کشور هند، «دایناسورهای رنگی» از اسپانیا و «ترانه خورشید و ماه» از لهستان دیگر نمایش‌هایی هستند که در بخش بین‌الملل شازنزدهمین جشنواره تئاتر عرسکی تهران مبارک اجرا می‌شوند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «بازتاب حقیقت؛ زندگی ماهاتما گاندی» به کارگردانی ددی پودامچی از کشور هند روایتگر آخرین روزهای زندگی ماهاتماگاندی رهبر سیاسی و معنوی هند است.

 ددی پودامچی کارگردان این نمایش همچنین ریاست یونیمای جهانی را بر عهده دارد و حضور او در جشنواره تئاتر عروسکی از این منظر نیز حایز اهمیت است.این نمایش ویژه عموم مخاطبان اجرا می‌شود و شیوه اجرایی آن تاب تیبل و تن پوش است.

این نمایش در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی اجرا می‌شود. در این دوره از جشنواره دو نمایش میدانی خارجی نیز اجرا دارند.

نمایش «دایناسورهای رنگی» به نویسندگی و کارگردانی مشترک مایکل استو و جوزف ماریا لای ویژه مخاطبان کودک و نوجوان اجرا می‌شود. داستان این نمایش درباره سه دایناسور رنگی است که تلاش می‌کنند بچه‌ها را از دنیای کامپیوتر بیرون بیاورند. این نمایش با استفاده از عروسک‌های غول پیکر اجرا می‌شود.

کشور لهستان نیز با اجرای نمایش میدانی «ترانه خورشید و ماه» دیگر کشوری است که میهمان این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی است.

نویسنده وکارگردان این نمایش ویکتور ویکتورسکی و کل کار درباره داستان خلقت جهان است که در گذر زمان و تاریخ  به عصر آدم فضایی‌ها می‌رسد.

این نمایش نیز با بهره‌گیری از عروسک‌های غول پیکر اجرا می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *