در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

رضا قنبرزاده فرید : دغدغه اصلی من برای اجرا ، انتخاب بازیگر ” مَک کِنا ” بود .


نمایش ” به من میگن مَک کِنا ” به نویسندگی دان شا و کارگردانی رضا قنبرزاده فرید در تماشاخانه مهرگان اجرا می شود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

رضا قنبرزاده فرید درباره دلایل انتخاب متن و تمرینات خود به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : چند سال پیش متن این نمایش را خوانده بودم و دو بار قرار بود که آن را کارگردانی کنم و یک بار هم قرار بود نقشی را در این نمایش بازی کنم ولی هیچکدام از این اتفاق ها نیفتاد . تیرماه امسال تصمیم گرفتم که این متن را به روی صحنه بیاورم و مدت زیادی به دنبال بازیگری بودم که بتواند نقش اصلی این نمایش را بازی کند ولی پیدا نمی کردم . تا اینکه هامون سیدی را دیدم و با او صحبت کردم و چون قبلا با هم کار کرده بودیم ، به من اطمینان کرد و بازی در این نمایش را پذیرفت . دغدغه من برای اجرای این متن انتخاب بازیگر مک کنا بود . پس از آن بازیگران دیگر به این کار اضافه شدند و تمرینات را آغاز کردیم .

قنبرزاده فرید در رابطه با ویژگی های نمایش به من میگن مَک کِنا ” عنوان کرد : قسمت هایی از متن را حذف و قسمت های دیگری به آن اضافه کرده ام تا ریتم و ضرب آهنگ تندی بگیرد و مخاطب خسته نشود . به هر حال در نمایش ما چهره های شناخته شده بازی نمی کنند و مهمترین چیزی که احتیاج دارد این است که تماشاچی راضی از سالن بیرون برود و بتواند تماشاگردان دیگری را با خود به سالن بیاورد و به این ترتیب مخاطبان به تماشای این نمایش بیایند . استقبال از نمایش مان خوب بود و به گفته مسئولین سالن ، یکی از کارهای پرفروش این تماشاخانه بوده است . این باعث خوشحالی من و گروه است .

وی در خصوص مشکلات اجرای این نمایش در تماشاخانه خصوصی توضیح داد : من با آقای علی نژاد که مدیر این سالن هستند ، از دو سال قبل آشنا هستم که نمایشی را در سالن قبلی شان اجرا کرده بودم . چون از ایشان شناخت داشتم تصمیم گرفتیم در این سالن اجرا کنیم .  در این تماشاخانه مشکلاتی در اجرا داشتیم مانند اتفاقی که امروز افتاد و نمایش مان با ۴۵ دقیقه تاخیر شروع شد . یک بار دیگر هم در هفته گذشته با یک ساعت تاخیر اجرا رفتیم . این اتفاق به شدت در روان بازیگران تاثیر می گذارد . این در حالی است که بازیگر باید نیم ساعت قبل از اجرا ، در سالن نمایش حضور و تمرکز داشته باشد ، موسیقی گوش کند و به آنچه که قرار است ارائه دهد فکر کند . این اتفاق امروز نیفتاد و تنشی که به دلیل تاخیر بین تماشاچیان وجود داشت ، به بازیگران و من به عنوان کارگردان انتقال داده شد و ماحصل کاری که ما امروز داشتیم ، رضایت بخش نبود . امیدوارم چنین اتفاقاتی هیچ وقت تکرار نشود .

کارگردان نمایش به من میگن مَک کِنا ” در پایان اضافه کرد : ما از سالن خصوصی انتظاراتی داریم که سالن را به موقع به ما تحویل دهند ، چون هزینه آن را از قبل پرداخت کرده ایم . ما هزینه را به این خاطر پرداخت می کنیم که خیالمان از بابت زمان اجرا راحت باشد . اگر قرار است این اتفاق نیفتد ما در نوبت اجرای سالن های دولتی منتظر می ماندیم . این قضیه به شدت من و گروه اجرایی مان را عصبانی کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *