در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

روزبه روحی پور : ایده ی ” ضیافت شبانه ای برای شبنم ” هنرمندانی است که از کشور خارج شده اند


نمایش «ضیافت شبانه ای برای شبنم» نوشته مشترک مریم تاجیک و روزبه روحی پور و به کارگردانی روزبه روحی پور از سوم مرداد ۱۳۹۷ تا ۱ شهریور هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می رود. و بازیگران آن ریحانه سلامت، فربد فرهنگ، هدیه رضایی، گل ناز عباسی، علی توانگری، گلبرگ بقایی، پویا بیکی، محمدرضا جمال، متین نظری و ساغر مسعودی هستند .

روزبه روحی پور در گفت و گو با خبرنگار تئاتر فستیوال درباره ایده اولیه شکل گیری نمایش “ضیافت شبانه ای برای شبنم” گفت : حدود یک سال برای کار ، خارج از ایران زندگی کرده ام . آنجا با پناهنده های ایرانی آشنا شده ام که در بین آنها چند هنرمند ایرانی هم بود . شروع قصه از اینجا به ذهن من رسید . ایده ی اولیه این بود : هنرمندانی که از کشور خارج شده اند . حدود هشت ماه نوشتن متن اولیه طول کشید . بعد از آن به کمک خانم مریم تاجیک شش دفعه آن را بازنویسی و از همان ابتدا به اجرای صحنه ای آن فکر می کردیم .

او درباره پروسه انتخاب بازیگران خاطرنشان کرد: اکثر بازیگران این نمایش – همانطور که در قصه ی نمایش هم وجود دارد – همکلاسی های دوران دانشجویی من هستند . در پروسه ی انتخاب ، سه تغییر در بازیگران انجام شد ولی بقیه از همان ابتدا مشخص شده بودند .

کارگردان نمایش “ضیافت شبانه ای برای شبنم” درباره مدت زمان تمرین و انتخاب سالن این نمایش عنوان کرد: حدود دو ماه با گروه تمرین کرده ایم و همزمان با نگارش نمایش به سالن های زیادی رفتیم . با توجه به زمان و اندازه سالن در نهایت عمارت نوفل لوشاتو را برای اجرا انتخاب کردیم .

روحی پور با بیان اینکه متن این نمایش مخاطب عام را در بر نمی گیرد، درباره ارتباط مخاطب با این اثر نمایشی یادآور شد: متن این نمایش به گونه ای است که چون به صورت تخصصی درباره زندگی اهالی تئاتر و سینما و فارغ التحصیلان این دو رشته می پردازد ، بنابراین مخاطب عام را در بر نمی گیرد . ولی آنقدر مسائل اجتماعی در آن لحاظ شده است که به هر حال هر نوع مخاطبی به دیدن این نمایش بنشیند ، با گوشه ای از این معضلات رو به رو شده است و با آن همراه می شود .

به گزارش تئاتر فستیوال ، در خلاصه این نمایش آمده است که شیرین بعد سالها امشب کافه ماه طاووس را تعطیل می‌کند و تدارک یک ضیافت شبانه را داده است و تعدادی از همکلاسی های دوره دانشگاه خود را دعوت کرده است. همه می‌آیند جز شبنم …

از دیگر عوامل این نمایش می توان به تهیه کننده: لیلی مقیمی، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح لباس: لیلی مقیمی، طراح گریم: زهره قنبری، موسیقی: علی سینا رضا نیا، مجری طرح: احمد عابدینی، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی، ساخت تیزر: امیر مقیمی، عکس: فرهاد جاوید، طراح پوستر: سینا افشار و گرافیک دیزاین: مهلا شعبان زاده اشاره کرد.

يک نظر ثبت شده است .

  1. ترانه گفت:

    نمایش فوق العاده – بازى هاى دوست داشتنى… از دیدن نمایش واقعا لذت بردم. خسته نباشید واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *