در گفت و گو با تئاتر فستیوال :

شاهین چگینی : معلولین نشان دادند که توان جسمی و ذهنی بالایی دارند .


تماشاخانه مشایخی از جمله تماشاخانه هایی بود که در بخش به علاوه فجر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر ، حضور فعالی داشت ؛ از برگزاری کارگاه های تئاتر درمانی گرفته تا اجرای نمایش هایی که توسط هنرمندان معلول پرتوان و بیماران اعصاب و روان به روی صحنه رفت . از دیگر کارهایی که در این تماشاخانه صورت گرفت ، برگزاری اختتامیه ای برای نمایش های اجرا شده در این تماشاخانه بود . به بهانه ی پایان اجرای آثار بخش به علاوه تئاتر فجر ، خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با شاهین چگینی مدیر این تماشاخانه خصوصی داشت که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

 تئاتر فستیوال

شاهین چگینی در مورد حضور در بخش به علاوه فجر و آثار اجرا شده در تماشاخانه مشایخی گفت : ما به عنوان یکی از سالن های شرکت کننده در بخش به علاوه فجر در این بخش ۴ اثر داشتیم که هر کدام از آن ها ویژگی خاصی داشتند . این آثار مربوط به معلولین جسمی – حرکتی ، جانبازان اعصاب و روان ، سندروم داون و معلولین ذهنی بود . این ۴ اثر امسال در تماشاخانه‌ی ما هر کدام چند اجرا داشتند .

او ادامه داد : به نظرم امسال اتفاق ویژه ای رقم خورد و هر کدام از این گروه ها با انرژی خاص خودشان زحمت کشیده بودند و بعضا باورش مشکل بود که این امصاحبهتفاق بتواند توسط این بازیگران بیافتد ؛ اما به بهترین نحو صورت گرفت و نشان دادند که هم توان جسمی بالایی دارند و هم از نظر ذهنی توانایی دارند . امیدوارم این اتفاق که توسط معلولین انجام شد ، دیده شود .

چگینی با بیان اینکه هیچ حمایتی از ما نشد ، گفت : اگر اندک حمایتی باشد ، دوست دارم بتوانیم این جریان را ادامه دهیم چون از نظر هزینه ای این گروه ها هزینه خاص خودشان را دارند و با اجراهای معمولی متفاوت هستند . ما سراغ اجراهای معمولی که هر ساله داشتیم ، نرفتیم و این گروه ها را انتخاب کردیم ، اگر این اتفاق از طرف مسئولین دیده و حمایت شود ، می‌توانیم سال های آینده و چه بسا در طول سال این روال را ادامه دهیم ، امیدواریم که این گونه بشود .

مدیر تماشاخانه مشایخی در مورد بازخورد و استقبال از آثار اجرا شده در این تماشاخانه گفت : خیلی خوب بود ، هر ۴ اثری که در تماشاخانه مشایخی اجرا شد و هر ۴ کارگردان آن در اختتامیه بخش نمایشنامه نویسی  و پژوهش مورد تقدیر قرار گرفتند و هر کس که این تئاترها را دید، از این اتفاق راضی بود و من فکر می کنم که به ما نشان  داد که می توانیم این راه را ادامه دهیم و مطمئن باشیم که مردم استقبال خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *