هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

علی نصیریان : کاش بتوانم تجربیاتم را در اختیار هنرمندان جوان قرار دهم .


علی نصیریان نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کشورمان یکشنبه دوازدهم شهریور ماه با حضور در پلاتواجرا مجموعه تئاتر شهر از نمایش «بنگاه تئاترآل» به کارگردانی نسیم تاجی در چارچوب برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی دیدار و با عوامل اجرایی این اثر نمایشی گفتگو کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی، علی نصیریان پس از پایان اجرا ضمن تقدیر از عوامل نمایش گفت: وقتی من نمایشنامه «بنگاه تئاترآل» و نمایشنامه های دیگرم را می نوشتم هیچگاه به این موضوع فکر نمی کردم که این آثار را کارگردانان دیگر نیز استفاده کنند زیرا من این آثار را می نوشتم تا آنها را با سبک، شیوه و شناخت خودم اجرا کنم، به همین جهت وقتی می بینیم تعدادی از هنرمندان ما این نمایشنامه را برای اجرا انتخاب کرده و تغییراتی را درآن ایجاد می کنند فضا برایم جالب توجه می شود.
وی ادامه داد: من مخالف تغییر و برداشت کارگردان ها از نمایشنامه ها نیستم اما وقتی می بینم که برخی از این تغییرات با تفکرات من بسیار متفاوت موضوع برایم جالب توجه می شود. البته من کار گروه شما را تحسین می کنم و امیدوارم در راهی که انتخاب کردید همواره موفق باشید. اما به یک نکته اعتقاد راسخ دارم که برای پیشرفت هنرمندانی که در عرصه نمایش های آیینی و سنتی به ویژه نمایش های شادی آور حضور جدی دارند، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی امری واجب است که امیدوارم این موضوع هرچه زودتر مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره قرار گیرد.

این بازیگر مطرح تئاتر در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: نمایش تخت حوضی قابلیت های بسیار فراوانی دارد که می توانیم از این نشانه ها برای تئاترهای صحنه ای نیز استفاده کنیم اما این کار مستلزم حضور در کارگاه های عملی است که باید هرچه زودتر نسبت به برگزاری آنها اقدام کرد. ای کاش این فرصت پیش می آمد که بتوانم تجربیات خودم در عرصه های مختلف نمایش های آیینی و سنتی را تا زمانی که زنده هستم در اختیار هنرمندان جوان قرار دهم و با آنها از نزدیک حرف بزنم.
نسیم تاجی کارگردان نمایش «بنگاه تئاترآل» نیز در پایان اجرای این اثر نمایشی از حضور علی نصیریان به عنوان نویسنده اثر در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر تقدیر و این اثر را به وی تقدیم کرد. این در حالی است که داریوش مودبیان و جواد انصافی نیز از مهمانان ویژه اجرای نمایش «بنگاه تئاترال» بودند.

جشنواره-آیینی-سنتی-18-علی-نصیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *