با هدف راه اندازی «موزه ی مجازی تئاتر شهر» منتشر شد

فراخوان جمع آوری اسناد تاریخی مجموعه تئاترشهر


مجموعه ی تئاتر شهر با هدف راه اندازی موزه ی مجازی خود از طریق تکمیل مستندات اجراهایی که از آغاز به کار این مجموعه تاکنون روی صحنه رفته اند، فراخوانی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش در این فراخوان آمده است :

«قریب به نیم قرن از راه اندازی مجموعه ی تئاتر شهر می گذرد. پیکره ای پویا و خاطره انگیز که در پسِ معماری شگفت انگیزش، شاهدِ هنرآفرینی زنان و مردانِ بی مثالی بوده است که لحظات ماندگاری در تاریخ تئاتر این سرزمین رقم زده اند. از این رو هرگونه اقدام در جهت حفظ و اشاعه ی دستاوردهای هنرمندان در این مجموعه گامی در مسیر برپا داشتن ِ بنای پرشکوه ِ حافظه ی تاریخی تئاتر این سرزمین خواهد بود.

واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه ی تئاتر شهر با هدف ساماندهی، حفظ و ایجاد امکانی برای دستیابی عموم پژوهشگران، هنرمندان و علاقه مندان به میراث ارزشمند این مجموعه ، قدم در مسیر راه اندازی «موزه ی مجازی تئاترشهر» گذاشته است. این واحد می کوشد همچون حلقه ی اتصالی در امتداد تلاش مسئولانه و آینده نگرانه ی همکاران پیشین این مجموعه و همچنین تمام کسانی است که در طول دهه ها به جمع آوری و نگهداری مستندات اجراها و رویدادهای مجموعه ی تئاتر شهر مبادرت ورزیده اند، قدم برداشته و این مهم را به سرانجام برساند.»

در ادامه ی این فراخوان آمده است : « بر این اساس از تمامی هنرمندان، مخاطبان و افرادی که مستنداتی از فعالیت های اجرایی و رویدادهای پیرامونی مجموعه تئاترشهر از آغاز تاسیس آن در دهه ی ۱۳۵۰ شمسی تا به امروز در قالب های: ۱- عکس های صحنه و پشت صحنه ی اجراها ؛ ۲- پوستر ؛ ۳-بروشور، تراکت و دیگر اقلام تبلیغاتی ؛ ۵-صوت اجراها و موسیقی ؛  ۶-فیلم ؛ ۷-دست نوشته و دیگر مستندات دارند دعوت می شود با هدف آرشیو ، نگهداری اصولی و نیز نسخه برداری دیجیتال در این فراخوان شرکت کنند.»

زمان بندی فراخوان از ۷ شهریور ۱۳۹۸ الی ۷ آبان سال جاری می باشد.

حامی معنوی «موزه ی مجازی تئاتر شهر» شوید

تمامی علاقه مندان می توانند مستندات خود را به آدرس خیابان انقلاب ، چهار راه ولیعصر(عج)، مجموعه ی تئاتر شهر ، طبقه ی سوم ، واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش به صورت حضوری ارایه و یا از طریق پست ارسال کنند. همچنین برای آن دست از دوستانی که تمایل دارند نسخه ی الکترونیکی مستندات را در اختیار تئاتر شهر قرار دهند می توانند این اقلام را به آدرس Tehran.citytheater@gmail.com  ارسال کنند.

مجموعه ی تئاتر شهر ضمن تقدیر از کسانی که در این امر فرهنگی و شایسته همکاری خواهند داشت، علاوه بر انعکاس نام و نشان افراد به عنوان حامیان معنوی موزه ی مجازی تئاتر شهر به اسناد برگزیده در روز افتتاح موزه در آذرماه سالجاری ، هدایایی تقدیم خواهد کرد.

در انتهای این فراخوان آمده است : «تمامی علاقه مندان می توانند برای طرح هرگونه پرسشی در این زمینه همه روزه بجز شنبه ها از ساعت ۱۷ الی ۲۱ با شماره تلفن ۶۶۴۶۰۵۹۵ تماس حاصل کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *