انتشار فراخوان نمایش‌های شهری «پایین‌خیابون»


فراخوان سراسری نمایش‌های شهری «پایین‌خیابون» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد برای ایام نوروز و فاطمیه منتشر شد.

پایین‌خیابون

به گزارش تئاتر فستیوال ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد با تشکیل دبیرخانۀ دائمی نمایش‌های شهری، فراخوان «پایین‌خیابون» را با تأکید بر دو اصل «تقویت هویت بومی، دینی و انقلابی مردم» و نیز «ترویج و تبیین فرهنگ صحیح شهروندی» منتشر کرده است.

این دبیرخانه در نظر دارد با همکاری هنرمندان در مرحلۀ اول فعالیت خود در اسفند و فروردین صدها نمایش کوتاه تولید و در اماکن عمومی شهر مشهد به اجرا در بیاورد.

این فراخوان با هدف حمایت از هنرمندان و گسترش تئاتر در تمامی سطوح اجتماعی و گره‌زدن تئاتر با سلیقه و طبع هنری عموم مردم منتشر شده است و عناوین و محورهای آن عبارت‌اند از آداب میزبانی، آداب زیارت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، هویت شهری، سواد رسانه‌ای و فرهنگ ترافیک. علاقمندان می‌توانند در سه بخش ایده‌پردازی، تولید متن و اجرای نمایش شرکت کنند و ضمناً ایده‌پردازی و تولید متن، منحصر به شهر مشهد نبوده و هنرمندان از سراسر کشور می‌توانند در این دو بخش شرکت کنند که در صورت پذیرفته شدن، آثار آنها ضمن حفظ مالکیت معنوی خریداری خواهد شد.

با توجه به عناوین و محورهای فراخوان، تولیدات متناسب با مناسبت‌های اسفند و فروردین از جمله ایام فاطمیه و عید نوروز در اولویت قرار دارند.

رویکرد دبیرخانه، اولویت‌دهی به نمایش‌های هنری و خلاقانه‌ای است که مناسب مخاطب عمومی باشد لذا در پردازش موضوعات شهروندی، بهره‌مندی خلاقانه و به‌روز از وقایع و اماکن تاریخی، نام‌های امروزی خیابان‌ها و میادین، مشاهیر و شخصیت‌های ملی و محلی مشهد، مسائل روز کشور و جهان، فرهنگ عمومی مردم مشهد و… و پرهیز از لحن صرفاً آموزشی برای محتوای نمایش‌ها توصیه می‌شود؛ نمایش‌های منتخب بعد از بازبینی بلافاصله در نوبت اجرا قرار خواهند گرفت. هنرمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۴۲۹۲۱۵- ۰۵۱ تماس بگیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *