ماهنامه‌ نمایش منتشر شد


تازه‌ترین شماره‌ مجله‌ نمایش با نگاهی ویژه به تئاتر و فلسفه، ویژه‌ اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ به سردبیری نصرالله قادری منتشر شد.

 

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، شماره‌ها‌ی ۲۳۴ و ۲۳۵ ماهنامه‌ نمایش (دو مجلد در یک جلد) ویژه‌ اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸ منتشر شد.

این شماره نگاهی ویژه به تئاتر و فلسفه دارد و در این راستا شامل ترجمه مقاله‌هایی از پل مونگان، تام استرن، ایلم اژدر و… است. همچنین در بخش  گفت‌وگو، نشستی با دکتر یدالله آقاعباسی را با عنوان «فقر فلسفه افتخاری ندارد» خواهید خواند.

علاقه‌مندان می‌توانند در این شماره، نقد نمایش‌های «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت»، «تابستان»، «موی سیاه خرس زخمی»، «هفت خواب» و «سلول» را بخوانند.

گفت‌وگو با آندرانیک خچومیان، جواد انصافی و محسن میرزاعلی، «در فراق یاران» و «عیدانه» از بخش‌های دیگر این مجله هستند. سرمقاله‌ این شماره با عنوان «تئاتر، آی تئاتر، کی می‌رسد رستاخیز؟» به قلم نصرالله قادری نوشته شده است.

مخاطبان می‌توانند مقالات «تئاتر ایران بعد از انقلاب اسلامی» به قلم دکتر مهرداد رایانی‌مخصوص، مقاله‌ «مطالعه‌ نقش ماهنامه‌ نمایش در شکل‌گیری رویکرد انتقادی در تئاتر ایران (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ ش)» به قلم دکتر غلامحسین دولت‌آبادی و مقاله‌ «بررسی تطبیقی نمایشنامه‌ اژدهاک، نوشته‌ بیضایی و پرومته در بند، اثر اشیل، براساس ریختارهای نمایشی» را به قلم لادن شیرمرد در بخش دیگری از این مجله بخوانند.

نکوداشت این شماره به مهندس فریدون علیاری و استاد منصور خلج اختصاص دارد که به همراه یادداشت‌هایی به قلم عبدالرضا فریدزاده، عزت‌الله مهرآوران و المیرا پارسا چاپ شده است.

شماره‌ ۲۳۴ ـ ۲۳۵ ماهنامه‌ نمایش (ویژه‌ اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸)، به مدیر مسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری در ۱۹۶ صفحه و با بهای ۱۰ ‌هزار تومان چاپ و توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *