مدیر جدید اداره برنامه های تئاتر و خانه نمایش منصوب شد


با حکم مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی علی اصغر راسخ راد به عنوان مدیر خانه نمایش منصوب شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در متن این حکم آمده است:

«جناب آقای  علی اصغر راسخ راد

با سلام

برنامه ریزی و اداره مکان های فرهنگی و هنری بی گمان از حساس ترین بخش های حوزه های مدیریتی است. ارتباط سازنده با هنرمندان و مخاطبان ارزشمند هنر، حفظ شأن و جایگاه ایشان و تلاش در ارتقاء سطح خدمت رسانی به این اقشار می بایست همواره مد نظر و سرلوحه برنامه ها باشد.

نظر به تخصص و تجربه جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «مدیر خانه نمایش» منصوب می شوید.

امید که در سایه الطاف یزدان پاک و با بهره گیری از رهنمودهای اصحاب تئاتر و یاری همکاران محترم مجموعه در این جایگاه منشأ خدمات شایسته باشید.

مهدی  شفیعی

مدیر کل هنرهای نمایشی»

علی اصغر راسخ راد کارگردان، مدرس و نویسنده تئاتر، متولد آبان ۱۳۴۵ یزد و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی با گرایش کارگردانی  و دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس ، در مقطع کارشناسی ارشد رشته کارگردانی نمایش است. از مسئولیت های سابق وی  مشاور فرهنگی سازمان نوسازی شهر تهران ، مشاور مدیر کل هنرهای نمایشی در امور اجراها و تالارهای نمایشی کشور، کارشناس مسئول هماهنگی تئاتر استان ها و شهرستان ها، عضو شورای بازبینی و نظارت بر نمایش مرکز هنرهای نمایشی (۱۳۸۷) و … بوده است.

اداره برنامه های تئاتر در سال ۱۳۳۶ با عنوان “اداره هنرهای دراماتیک” و با ریاست دکتر مهدی فروغ، در حد فاصل میدان بهارستان و چهار راه مخبر الدوله تاسیس شد و استاد “جمشید مشایخی”، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان نخستین کارمند هنرمند این اداره به استخدام آن در آمد. سال ۱۳۳۷ بود که در کنار اداره هنرهای دراماتیک، هنرستان آزاد هنرهای نمایشی شکل گرفت و در سال ۱۳۴۳ تبدیل به دانشکده هنرهای دراماتیک شد که مکان آن در چهار راه “آب سردار” نرسیده به میدان “شهدا” قرار داشت که در حقیقت نخستین دانشکده هنر تئاتر ایران محسوب می شد.

 اداره هنرهای دراماتیک به دو بخش “دانشکده هنرهای دراماتیک” به ریاست دکتر مهدی فروغ و “اداره برنامه های تئاتر” زیرنظر اداره کل فعالیت های هنری و به ریاست “عظمت ژانتی” تقسیم شد و در سال ۱۳۴۷ به خیابان پارس که محل فعلی این اداره محسوب می شود انتقال پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *