مدیر کل هنرهای نمایشی به تماشای” فصل بهارنارنج” نشست


مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ” فصل بهارنارنج “را بسیار جذاب و زیبا توصیف کرد و گفت « از شکل اجرا ، قدرت بیان و شیوه های جذابی که برای اجرا انتخاب کرده بودند شگفت زده شدم.»

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی  به همراه مهدی حاجیان مدیر جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی با حضور در خانه نمایش اداره تئاتر به تماشای نمایش” فصل بهار نارنج” نوشته محمد ناظری  به وکارگردانی غلامرضا عربی که با حضور هشت بازیگر نابینا به روی صحنه می رود، نشستند.

 شفیعی پس از تماشای نمایش گفت: نمایشی که دیدیم کاری با حضور بازیگران نابینا بود، که خود من خیلی از شکل اجرا ،قدرت بیان و شیوه های جذابی که برای اجرا انتخاب کرده بودند شگفت زده شدم. طراحی صحنه و ایجاد بافت هایی که در کف داشتند و نوع میزانسن هایی که با تناسب توانایی بازیگران طراحی شده بود، توانسته بود به زیبایی محتوای نمایش را به صحنه بکشد و به مخاطب انتقال دهد.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط کاریم هفته ای چند نمایش را می بینم و در این چند نمایش اخیر که همه حرفه ای هستند باحضور بازیگران حرفه ای  در سالنهای مطرح شهر در حال اجرا هستند، اعتراف میکنم و از صمیم قلب میگویم به اندازه ایی که از این نمایش لذت بردم  از آنها لذت نبردم..

وی عنوان کرد: تئاتر معلولین امرزوه در سطح دنیا مورد توجه بسیاری از کمپانی ها و رویداد ها و فستیوال های مطرح دنیا است و خوشبختانه چند سالی است که در کشور ما هم  به این رویداد فرخنده نگاه ویژه ای می شود، بهزیستی چند سالی ست که جشنواره هایی با عنوان تئاتر معلولین برگزار میکند که این خود جای خوشحالی و تشکر  دارد، مرکز هنرهای نمایشی هم با بهزیستی جلساتی داشته در راستای این مسئله  که بتوانیم اتفاقات مشترکی را زمینه تئاتر معلولین با یکدیگر رقم بزنیم.

 وی در ادامه گفت: قطعا تئاتر معلولین بایدهدفش جذب مخاطب باشد،  چون مانند سایر اجرای هنرمندان  دیگرو سایر ژانرها و هنرها باید برای مخاطب اجرا شود. این اتفاقی که در خانه نمایش رقم خورده است بسیار خوب است چون باعث می شود تماشاگر برای دیدن این گونه  نمایش ها بیاید.

 مدیر کل هنرهای نمایشی در پایان اظهار کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم، که مکان هایی داشته باشیم برای به صحنه بردن و عرضه کردن هنر این دوستان البته می دانم که دوستان ما دربهزیستی هم به این فکر هستد و امیدواریم که در آینده بیشتر به هنر معلولین پرداخته شود.

ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیم‌بخت، حجت‌الله سنگانه، بابک محمدزاده، محسن رستمی، حمیدرضا کیانی‌خواه و شیما شوری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

«فصل بهار نارنج» به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی غلامرضا عربی تا نیمه اردیبهشت‌ماه هر روز به جزء شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در خانه نمایش به روی صحنه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *