در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

احترام برومند : نمایش های ایرانی قابلیت قیاس با نمایش های خارجی را دارد


احترام برومند ، بازیگر تئاتر و تلویزیون که سال ها در زمینه کودک و نوجوان فعال بوده است ، در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از داوران بخش تئاتر خردسال حضور دارد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال ، گفت و گویی با احترام برومند داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

نازنین محب‌اهری – تئاتر فستیوال : چه نمایش هایی را در جشنواره دیدید؟ آثار از نظر کیفی چگونه بودند؟

چون داور بخش خردسال هستم ، سه نمایش خردسال را دیدم . در بخش‌های دیگر ، نمایش “افسانه ماردوش” از مشهد و “هوشنگ لاک‌پشته” از تهران که برای خانم هدایت بود را دیدم . به نظرم سال به سال کیفیت آثار خیلی بهتر می‌شود ، به خصوص جوان‌ها خلاقیت بیشتری پیدا می‌کنند و خیلی خوب کار می‌کنند . واقعاً در بعضی مواقع آنها را قابل مقایسه با تئاترهای خارجی و اروپایی می‌بینم . امیدوارم برنامه‌ریزی ها به گونه ای صورت گیرد که در سال‌های آینده ، مانند بعضی دوره ها که اینگونه بود ، نمایش‌های اروپایی هم  با نمایش‌های ایرانی بتوانند در بخش مسابقه قرار گیرند چون کاملاً می‌توانند در یک جا قضاوت بشوند . فکر نکنید که نمایش های آن ها خیلی قوی تر از ما است . سه نمایش خارجی هم دیدم ، دو نمایش از ایتالیا و یک نمایش از یونان . به نظرم هر دو نمایش ایتالیا هم “کروکدیل” و هم “شنل‌قرمزی” خیلی خوب بودند .

روند برگزاری جشنواره از نظر هماهنگی و برنامه‌ریزی‌ها چطور بود؟

به نظرم می‌تواند کمی منظم‌ تر باشد ، مخصوصاً در انتخاب سالن‌ها ، از این نظر که چه نمایشی در چه سالنی اجرا شود . بعضی از نمایش‌ها مخاطبان بیشتری دارد ، بهتر است در سالن‌هایی اجرا شود که گنجایش جمعیت بیشتری دارند . گاهی دیده‌ایم که ازدحام می‌شود ولی مثلاً برای ۱۰۰ نفر آدم که نباید ازدحام شود ! می‌‌تواند منظم‌تر و درست‌تر برگزار شود که خدای نکرده باعث نارضایتی تماشاگرها نشود ، چون مرتباً می‌بینیم که اظهار نارضایتی می‌کنند از اینکه نامنظم بوده ، بلیت تهیه کرده‌ایم اما نتوانستیم داخل بیاییم یا نتوانستیم بلیت تهیه کنیم در حالی که بعضی از نمایش‌ها را می‌بینیم که در سالن جای خالی وجود دارد. به خصوص سالن‌هایی که بزرگ هستند و گنجایش مثلاً ۲۵۰ نفر را دارند یا سالنی که گنجایش حدود ۵۰۰ نفر را دارد .

اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید ، بفرمایید.

به نظرم لازم است از نظر برنامه‌ریزی ، نظم و ترتیب که در اجرای نمایش‌ها، شروع اجراها ، دیر شروع نشدن اجراها ، اینکه جمعیت به درستی داخل بیایند و بنشینند و برای راحتی تماشاگرها خیلی مهم است ، بتوانیم کارهایی را انجام دهیم .

اگر حرف پایانی دارید، بفرمایید.

من از شما ممنونم و خوشحالم که جوان‌ها علاقه‌مند هستند ، مثلاً شما جوان های علاقمند به تئاتر که یک رسانه خصوصی تئاتر در ایران برپا کردید . بچه‌های همدان هم خوب و فعال هستند . چند نفر هستند که برای جشنواره بولتن در می‌آورند و واقعاً می‌توانم از ته دل بگویم که خیلی خوشحال هستم که جوان‌ها علاقه‌مند هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *