برگزیدگان جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان معرفی شدند


پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، با معرفی برترین های بخش های مختلف رقابتی و اهدای جوایز به آنان در تالار آزادی دانشگاه کاشان به کار خود پایان داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و ارتباطات پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر، در این آیین که مدیر کل هنرهای نمایشی، شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان و همچنین معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس ستاد، دبیر و هیئت داوران بخش های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان و همچنین خیل عظیمی از اعضای گروه های نمایشی شرکت کننده در این رخداد فرهنگی هنری نیز حضور داشتند، برگزیدگان و برترین های حوزه های مختلف در سه بخش رقابتی جشنواره تئاتر مهر کاشان – نمایش های صحنه، خیابانی و نمایشنامه خوانی- معرفی و و با اهدای لوح و تندیس و جایزه نقدی تجلیل شدند.

هیئت داوران مسابقه نمایش های صحنه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان-رؤیا تیموریان، حمیدرضا آذرنگ و محمد امیر یاراحمدی، لوکاس گاجزی، داریا سوبیک – در بخش طراحی لباس نمایش های صحنه ای به ترتیب امید نیاز با نمایش “آتروپین” ، وحید رضا صادقپور با نمایش “آوازخوان طاس” و الهام ابنی با نمایش “کوچه مختار” را شایسته عناوین اول تا سوم دانستند.

این هیئت در بخش موسیقی نمایش های صحنه ای علی خاتمی با نمایش “زمین سوخته” را شایسته عنوان هنرمند برتر این بخش دانست و امید نیاز و امیر اسلام پور طراحان موسیقی نمایش “آتروپین” را به عنوان نفرات رده دوم معرفی کرد.

در طراحی صحنه نمایش های صحنه ای نیز به ترتیب ستار مهرشاد با نمایش “زمین سوخته” و امید نیاز با نمایش “آتروپین” را به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم معرفی و عنوان سوم مشترک را نیز شایسته احمد کتابی و نوشین شکری با نمایش “با من حرف بزن” و جواد صداقت با نمایش “کوچه مختار” دانست.

در بخش انتخاب بهترین بازیگر زن نمایش های صحنه ای، الهام ابنی با نمایش “کوچه مختار” حائز عنوان برتر شد و به ترتیب آلاله زارع طلب با نمایش “روزمرگی” و مجموع بازیگران زن نمایشِ “است” ، به عناوین دوم و سوم این بخش رسیدند.

در بخش انتخاب بهترین بازیگر مرد نیز، جواد صداقت با نمایش “کوچه مختار” حائز رتبه برتر شد و پس از وی رضا کریمی با نمایش “آتروپین” و وحیدرضا صادقپور با نمایش “آوازخوان طاس” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش معرفی و تجلیل از کارگردان برتر نمایش های صحنه ای نیز، جواد صداقت و الهام ابنی با نمایشکوچه مختار” کارگردان برتر شناخته شدند و پس از این دو امید نیاز با نمایش “آتروپین” و سینا شفیعی با نمایش “با من حرف بزن” به ترتیب حائز عناوین دوم و سوم شدند.

در بخش نمایش برتر از دیدگاه مردم نیز بر اساس آرا و نظرات کسب شده از نظرسنجی های پس از اجراها، نمایش “۳ کیلو و ۲۵۰ گرم” به کارگردانی محسن نجارحسینی حائز این عنوان شد.

در بخش انتخاب نمایشنامه نویس برتر نیز رضا گشتاسب با نمایش “کوچه مختار” نفر برتر این بخش شد و پس از وی امید نیاز با نمایش “آتروپین” و سینا شفیعی با نمایش “با من حرف بزن” به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم این بخش معرفی و تجلیل شدند.

هیئت داوران همچنین نمایش های “کوچه مختار”، “با من حرف بزن” و “آتروپین” را برای اجرای عمومی برگزید. هیئت داوران همچنین با هدف ارجداشت تلاش و استعداد بازیگران نوجوان این جشنواره، رضا بابایی بازیگر نمایش “با من حرف بزن” و علیرضا هوشیار از نمایش “آتروپین” را شایسته تجلیل دانست.

در بخش مسابقه نمایش های خیابانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، هیئت داوران- مجید صالحی، امیرحسین شفیعی و فرزان دلفانی-  احمد صمیمی و احمد جعفری با نمایش “مین” را در بخش موسیقی نمایش های خیابانی به عنوان نفرات برتر برگزید .

در بخش طرح و ایده نیز هما پارسایی با نمایش “سرشت” حائز را شایسته رتبه برتردانست.

در بخش بازیگر زن نمایش خیابانی نیز فاطمه حسنی با نمایش “مین” و در بخش بازیگری مرد نیز مهدی داوودی با نمایش “سه قطه آب” عنوان برتر را کسب کردند.

همچنین در بخش انتخاب کارگردان برتر نمایش های خیابانی نیز احمد صمیمی با نمایش “سه قطره آب” عنوان برتر را کسب کرد.

هیئت داوران بخش نمایشنامه خوانی جشنواره -فرهاد قائمیان، محسن علیخانی و نیما نادری- نیز در بخش کارگردان برتر، دیپلم افتخارِ این بخش به همراه جایزه نقدی را به نسا سلیمانی، برای کارگردانی نمایشنامه خوانیِ “کوکوی کبوتران حرم” از خمینی شهر و لوح تقدیر این بخش را نیز  به اشکان عاشوری برای کارگردانی نمایشنامه خوانیِ “دیوار” از کرمان اختصاص داد.

این هیئت همچنین در بخش انتخاب نقش‌خوانی زن برتر، لوح تقدیر خود را به صورت مشترک به خانم ها خاطره نورتاب برای نقش‌خوانیِ مادر در نمایشنامه “سعادت لرزان مردمان تیره روز” از تبریز و الهام الثوره خسروی برای نقشخوانیِ دخترِ اوّل درنمایشنامه “دیوار” از کرمان اختصاص داد و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی را نیز به صورت مشترک شایسته نجمه مهرابی برای نقشخوانیِ آذر و مهتاب رحیمی برای نقشخوانیِ فرح در نمایشنامه “کوکوی کبوتران حرم” از خمینی شهر دانست.

هیئت داوران مسابقه نمایشنامه خوانی همچنین در بخش نقشخوان مرد لوح تقدیر خود را به مهدی مددکار نقشخوان پدر در نمایشنامه “سعادت لرزان مردمان تیره روز” از رشت اهدا کرد و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی را نیز به صورت مشترک شایسته مرتضی زینل برای نقشخوانی شخصیت نصرالله در نمایشنامه “سعادت لرزان مردمان تیره روز” از رشت و علی محمدزاده برای نقشخوانی نقش پدر در نمایشنامه “سعادت لرزان مردمان تیره روز” از تبریز دانست.

همچنین در بخش انتخاب عکس های برتر از لنز دوربین شرکت کنندگان در کارگاه عکاسی تئاتر جشنواره که به ثبت متن و حواشی این رخداد پرداختند، هیئت انتخاب عکس های برتر- سیف الله صمدیان، حمید جبلی و مهدی آشنا- شیرین ابوالفضلی و مهدیه کریمیان را شایسته تقدیر و مسعود فدوی، مهدیار زمزم و وجیهه اقبالی را بدون اولویت به عنوان برگزیده و شایسته تجلیل و دریافت دیپلم افتخار دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *