میزبانی تماشاخانه استاد انتظامی از سه نمایش


تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران در پایان فصل پاییز میزبان سه نمایش «کابوس‌هایی در مضرات دخانیات» به کارگردانی افسانه زمانی، نمایش «کدو زری» به کارگردانی محمد اعلمی و نمایش «دشمن بچه های شهر» به کارگردانی سامی صالحی ثابت  است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «کابوس هایی در مضرات دخانیات» به نویسنده گی و کارگردانی افسانه زمانی با بازی فرزین محدث از ۲۲ آذر ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود.

«کابوس هایی در مضرات دخانیات» که بر اساس «مضرات دخانیات» آنتوان چخوف نگارش و طراحی شده است پیش از این در جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک اجرا و به عنوان اثر برگزیده جشنواره معرفی شد.

افسانه زمانی سرپرست گروه تئاتر آرین که سال گذشته نمایش کمدی «مَلی» را در خانه موزه استاد انتظامی کارگردانی کرد درباره شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد که با رویکرد به کارگیری اشیا که مفهومی مدرن از نمایش عروسکی ارائه می دهد مضرات دخانیات چخوف را اجرا می کند. در این طراحی تازه اشیا به مثابه خاطرات، آرزوها و کابوس های شخصیت اصلی نمایش جان می گیرند تا تاکیدی بر نگاه روان شناسانه ی چخوف باشند.

نمایش «کابوس هایی در مضرات دخانیات» با بازی فرزین محدث از ۲۲ آذرماه هر روز ساعت ۱۸ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می رود.

نمایش «کدو زری» نوشته گیتی مرتضوی و راضیه برومند به کارگردانی محمد اعلمی نیز از یک شنبه ۲۲ آذرماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی به روی صحنه می رود.

این نمایش که در سال ۹۳ در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک به صحنه رفته بود. داستان زن و مرد میانسالی است، که سال‌ها بدون داشتن فرزند با هم زندگی می‌کنند و زندگی‌شان را از طریق محصولات جالیز خود تأمین می‌کنند. در یک روز پاییز زن با دیدن کدوی زیبایی آن را به عنوان فرزند خود به خانه می‌برد. همه همسایه‌ها از کار او تعجب کرده و او را دیوانه قلمداد می‌کنند، شوهر او هم او را ترک کرده و تنهایش می‌گذارد، باور زن باعث می‌شود که کدو به حرف آید و جان بگیرد و همین امر ماجراهایی را در پی دارد.

نمایش «دشمن بچه های شهر» به کارگردانی سامی صالحی ثابت نیز از دوشنبه ۲۳ آذرماه هر روز ساعت ۱۵:۳۰در تماشاخانه استاد انتظامی به روی صحنه می رود.

در این نمایش پنج بازیگر نوجوان به ایفای نقش می پردازند و قرار است حاصل آموزش خود در گروه تئاتر «بچه های شاهکار» را به نمایش بگذارند. مینو متقی، نیوشا خواجه حسینی، سویل مهراندیش، علیرضا خدابخش و میثم مرادی که بین شش ماه تا سه سال در گروه «بچه های شاهکار» و زیر نظر سامی صالحی ثابت تعلیم دیده اند در این نمایش بازی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *