برپایی نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تهران


مدیر بخش پوستر و عکس بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد که نمایشگاه عکس و پوستر این جشنواره بعد از همدان در تهران نیز برپا خواهد شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مهدی آشنا دوست در این باره توضیح داد: نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره همزمان با برگزاری این رویداد هنری از ۲۲ آذرماه در همدان آغاز به کار می‌کند و تا پایان جشنواره برپا خواهد بود اما از آنجاکه تعدادی از دوستان هنرمند و علاقه‌مندان، امکان حضور در همدان را ندارند، قرار است این نمایشگاه بعد از جشنواره در تهران نیز برپا شود و در حال حاضر مشغول رایزنی با گالری‌های تهران هستیم.

وی با ارایه توضیحاتی درباره پیشینه برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: ۲ دوره پیش که دبیری جشنواره بر عهده آقای پیام دهکردی بود، برای اولین بار این بخش به جشنواره اضافه شد و مسئولیت آن بر عهده آقایان سیامک زمردی مطلق و امیر اسمی بود و با توجه به استقبال دوستان شرکت کننده، امسال نیز دومین نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر بخش پوستر و عکس جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درباره رویکرد نمایشگاه امسال و تفاوت آن با دوره گذشته گفت: امسال برای اولین بار این نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و با همراهی دوستانه دبیر محترم جشنواره آقای شهرام کرمی و بر اساس موافقت ایشان، قرار شد جوایز این بخش به دلار پرداخت شود.

آشنا دوست ادامه داد: این شیوه فرصت بسیار خوبی است تا هنرمندان داخلی بتوانند در کنار همکاران خود در دیگر کشورها، آثارشان را محک بزنند.

وی درباره دعوت از هنرمندان خارجی برای شرکت در این نمایشگاه توضیح داد: با توجه به نوپا بودن این بخش، قرار شد برای پرهیز از موازی کاری، فراخوان بخش پوستر و عکس از طریق بخش بین‌الملل جشنواره به سفارتخانه‌های مختلف ارسال شود.

آشنا دوست با تاکید بر اهمیت برگزاری مسابقه پوستر و عکس در جشنواره‌های تئاتری یادآور شد: در حال حاضر فضای مجازی امکان تبلیغات گسترده‌ای را برای تئاتر فراهم آورده است اما در کل، رویکردهای تئاتر ما با دنیا متفاوت است و به دلیل نیازی که تئاتر ما به پوستر و عکس دارد، عکاسی تئاتر در کشور ما متفاوت‌ترین نوع عکاسی است اما در این میان، همیشه حوزه تئاتر کودک و نوجوان، مظلوم واقع شده است. به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهایی به رونق گیشه تئاترهای کودک و نوجوان کمک می‌‍‌کند.

وی یادآور شد: ۲ دوره پیش هم شاهد بودیم انتشار عکس و پوسترهای جشنواره در فضای مجازی به رونق بیشتر سالن‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کمک کرد. امیدوارم خانم مرضیه برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی نیز نگاهی  به این بخش داشته باشد تا در جشنواره عروسکی نیز شاهد برپایی چنین نمایشگاهی باشیم.

مدیر بخش پوستر و عکس بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: فرصت ارسال آثار به این بخش از جشنواره تا روز ۱۳ آذرماه است و تمدید نخواهد شد.

داوران بخش عکس در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حمید جبلی، سیامک زمردی مطلق و سیف‌الله صمدیان هستند. همچین آرش تنهایی، قباد شیوا و امیر اسمی داوری بخش پوستر جشنواره را بر عهده دارند.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ۲۱ تا ۲۷ آذرماه در همدان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *