اجرای نمایش خیابانی «فاوست» در هفته تئاتر لهستان


نمایش خیابانی «فاوست» کاری از کمپانی تئاتر ا پارت (Teatr A Part) و با کارگردانی و طراحی مارچین هریک (Marcin Herich) در هفته تئاتر لهستان اجرا می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش خیابانی «فاوست» ساعت ۲۱:۴۵ روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر ماه و در پارکینگ تالار وحدت به اجرا در می آید.

مارچین هریک نویسنده، کارگردان و طراح این تئاتر، این اجرا را براساس نمایشنامه های «تاریخچه دردناک از دکتر فاست» نوشته کریستوفر مارلو و «فاست» اثر یواننا ولف گنگ گوته در قالب اثری خیابانی آماده کرده است.

این نمایش یک ساعته پیش از ایران در جشنواره های تئاتری لهستان، آلمان و دانمارک به اجرا در آمده و در آن یازده هنرمند تئاتر لهستان حضور دارند.

در توضیح این اجرا آمده است: «نمایش فاست» قسمت سوم از تریلوژی در فضای باز به کارگردانی ماچین هریک از کمپانی تئاتر «تئاتر ا پارت» و به صورت کاملا مستقل اجرا می شود. اجرا تنها اقتباسی از «تاریخچه تراژدی دکتر فاست» توسط مارلو یا «فاست» توسط گوته است. افسانه فاست و شیطان با عناصر کیمیایی مردی را در یک دوگانگی روح و بدن، جنسیت، احساس مرگ، دانش و عواطف نشان می دهد.

مارچین هریک (Marcin Herich) متولد سال ۱۹۶۹ در کشور لهستان است. فارغ التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان و  از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۳ با کمپانی تئاتر تجربی به عنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته و تالیف بسیاری از کتاب های تئاتری را انجام داده است. او در سال ۲۰۰۴  بنیانگذار تئاتر بصری و فیزیکی مستقل «تئاتر ا پارت» بوده و بنیانگذار و دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی «ا پارت» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *