در تالار اندیشه حوزه هنری؛

جشنواره تئاتر «مقاومت» به ایستگاه پایانی رسید


شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به ایستگاه پایانی رسید.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، عصر امروز شنبه ۱۰ آذرماه مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد که طی این مراسم برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند.

سید مجتبی حسینی، شهرام کرمی، محمد حبیبی، امیر نصیربیگی، نصرالله قادری، نادر برهانی مرند، حمید شاه آبادی، سعید اسدی، کوروش زارعی، اردشیر صالح پور، حمیدرضا نعیمی، میلاد نیک آبادی، فرهاد قائمیان، محمد احسانی، قادر آشنا، محمود عزیزی، سیاوش طهمورث، توحید معصومی مدیران و هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم گزارشی تصویری از روند برگزاری و اجراهای صحنه ای و محیطی شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» پخش شد و سپس از امیر نصیربیگی دبیر این دوره از جشنواره دعوت شد تا روی سن حاضر شود.

نصیربیگی عنوان کرد: به خودمان می بالیم که میزبان بزرگانی چون شما بودیم. از آقای حبیبی مدیرعامل بنیاد روایت فتح و همه عزیزانی که ما را همراهی کردند، سپاسگزارم. مقاومت تقابل حق مداران و زورمداران عالم است و هنرمندان ایفاگر نقش های حق مدارانه در عرصه هنر هستند. یقین داریم مجموعه هنرمندان مقاومت به عرصه ای رومی آورند که ستیز با زورگویان شرق و غرب را مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: امروز هنرمندان ما باید افشای جنایت های کشورهای ددمنشانه را در همین جشنواره در دستور کار خود قرار دهند.

نصیربیگی در پایان گفت: در این جشنواره تلخی ها و شیرینی هایی داشتیم. از جمله تلخی ها این بود که به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم بخش بین الملل را برگزار کنیم اما به پشتوانه خانواده های شهدا و هنرمندان افتخار داشتیم که این جشنواره را به سلامت به نتیجه برسانیم.

بعد از اجرای قطعه ای نمایشی درباره مرضیه دباغ مراسم تجلیل از سردار علی اکبر پورجمشیدیان با حضور محمد حبیبی، حمید شاه آبادی، محمود عزیزی، امیر نصیر بیگی و نادری معاونت بسیج برگزار شد.

سردار پورجمشیدیان در سخنانی عنوان کرد: تبریک می گویم به همه هنرمندانی که در عرصه جبهه مقاومت تلاش می کنند و به همه کسانی که در جشنواره حضور دارند خدا قوت می گویم. خداوند یک هنرمند و کارگردانی است که این هستی را هنرمندانه هدایت می کند و شما دارید کار خدایی می کنید. با این نگاه انقلابی که به هنر دارید هنرمند یک عابد است و جایگاه آن بسیار بالاست.

وی ادامه داد: زبان هنر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی کلام خدا را هم باید با زبان هنر خواند و دیگر اینکه این عرصه فردی شجاع می خواهد و هنرمندان ما با شجاعت باید بایستند و حرفشان را بزنند. همچنین آموزش و پیشرفت را در عرصه هنر باید مورد توجه قرار داد که این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است و باید آموزه هایمان را در مسیر اسلام و انقلاب قرار دهیم.

سردار پورجمشیدیان در پایان تاکید کرد: نباید در این عرصه زیر بار هر کاری برویم و یا کم فروشی کنیم و حتی هنرمندان ما باید در زندگی شخصی شان هم الگو باشند پس باید قید و بندهایی را در زندگی شان در نظر داشته باشند. نکته آخر اینکه باید دید فرماندهان جبهه هنر ما امروزه کجا هستند و اگر هستند جایگاهشان کجاست. همه باید از این فرماندهان حمایت کنند. اگر می خواهیم ارزش های اسلامی و انقلابی ما با نگاه جهانی منتشر شود باید به فرماندهان عرصه هنر توجه داشته باشیم و نبینیم هنرمندی از بی توجهی مسئولان در مظلومیت از دنیا برود یا در کم توجهی زندگی کند.

پخش تصاویری از شهید پاسدار امید فرخی زنگنه که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسیده بود بخش بعدی مراسم بود و در ادامه با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد، قادر آشنا و سردار پورجمشدیان از برادران، مادر و فرزند این شهید تجلیل شد.

اجرای قطعه ای نمایشی توسط مالک حدپورسراج بخش بعدی برنامه بود و در ادامه با حضور سردار نقدی، نصرالله قادری و داوود دانشور از مجموعه ۵ نمایشنامه رونمایی شد.

معرفی برگزیدگان شانزدهمین  جشنواره تئاتر «مقاوت» بخش پایانی برنامه امشب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *