پوریا عبدی: « پاتریک کلایورت » نمایشی در حمایت از بانوان است


نمایش کمدی « پاتریک کلایورت » به نویسندگی مشترک احسان ناجی و علیرضا قاسمی، همچنین کارگردانی سحر پرتوی‌کیان از اول شهریور در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و تا نیمۀ مهرماه روی صحنه است. در ادامه می توانید نظرات پوریا عبدی، بازیگر این نمایش را درباره ی این نمایش بخوانید :

به گزارش تئاتر فستیوال ، عبدی نمایش پاتریک کلایورت را نمایشی کمدی و مبتنی بر موقعیت قلمداد کرد ودر این باره گفت : « پاتریک کلایورت » شاید نمایشی در حمایت از بانوان باشد ، مخصوصا بانوان ورزشکار . این نمایش داستان زنی فوتبالیست است که قصد دارد فوتبال را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد اما با موانعی مواجه می‌شود.

پوریا عبدی که به تازگی کتاب جدیدش با عنوان « اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی» روانه بازار کتاب شده ، پیرامون فعالیت همزمانش در دو حوزۀ پژوهش و بازیگری تئاتر عنوان کرد : به نظر من بازیگری تنها یک فعالیت عملی و مبتنی برمهارت نیست ، یک بازیگر همواره باید درحال مطالعه و پژوهش باشد. باید تئوری خود را غنی کند تا در عمل تنها به یک ایفای نقش غریزی دست نزند. به عقیدۀ من اگر بازیگر به صورت تخصصی بر جزئیات علمی ایفای نقش خود آگاه باشد، قطعا اجرای کم‌نقض‌تری خواهد داشت و فعالیت من در حوزۀ پژوهش تئاتر، هم راستا با فعالیت‌های بازیگری و کارگردانی من در تئاتر است.

این مدرس بازیگری و تئاتر، نقش خود را در این نمایش چنین توصیف کرد : من در نمایش « پاتریک کلایورت » ، نقش اِدی را بازی می‌کنم. ادی و فیلیپ دو دزد کودن هستند که برای دزدی، یک کلیسا را انتخاب می‌کنند و آنجا درگیر جریانات جذابی می‌شوند که شاید مخاطب باید جزئیات آنها را خود در نمایش ببیند. اما من تاکنون نقشی با این مختصات را بازی نکرده‌ام و این مساله مرا در شخصیت پردازی به وجد می‌آورد. شخصت‌پردازی نقش اِدی زمانی برایم جذاب‌تر می‌شد که در روند تمرین، نقشی را  که تاکنون اجرا نشده خلق می‌کردم . چراکه این متن یک ، متن اوریجینال است.

بازیگر نمایش پاتریک کلایورت همچنین گفت : این نمایش به عقیدۀ من نمایشی جذاب برای عموم مردم خواهد بود. چراکه یک کمدی موقعیت است و اتفاقات بسیاری یکی پس از دیگری مخاطب را غافلگیر می‌کند. قطعاً وقتی اتفقات زیاد باشند، طراحی حرکت و میزانسن نیز بیشتر و متنوع‌تر خواهد بود و این خود می‌تواند یک نمایش را دیدنی‌تر کند.

پوریا عبدی در پایان ابراز داشت : « پاتریک کلایورت » یک اثر گروهی است. یک گروه منسجم، یک‌پارچه و کاربلد که با همین گروه سال گذشته نمایش موفق خرس را روی صحنه بردیم و همین موفقیت، باعث همکاری مجدد گروه و خلق نمایشی تازه با عنوان پاتریک کلایورت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *