پیام دهکردی:حمایت کنونی بیشتر حمایت سخت افزاری است


مصاحبه اختصاصی با پیام دهکردی ، رییس و بنیادگذار جشنواره امید

دهکردی رییس جشنواره امید

 مرجان سادات هاشمی – تئاتر فستیوال: پنجمین دوره ی جشنواره  تئاتر امید  به ریاست پیام دهکردی در حال برگزاری ست. وی در متنی که در بروشور جشنواره به چاپ رسیده در رابطه با این فستیوال اینگونه نوشته است که جشنواره ی امید در طی این سالها ، تنها جشنواره ی کاملا خصوصی و مستقل است. در همین راستا مصاحبه ی کوتاهی در روز افتتاحیه ی این جشنواره  با بنیان گذار آن، پیام دهکردی  صورت گرفت.   این مراسم در مرکز هنرهای آیینی و سنتی اجرا شد.

نظرتان در رابطه با برپایی جشنواره و شروع مراسم چه بود؟

بسیار خوشحالم که این اتفاق به خوبی و زیبایی هرچه تمام تر رخ داد. به خاطر اینکه در روز درختکاری این اتفاق افتاد و ما توانستیم نهال امید را بکاریم و این درخت شناسنامه دار شد و می تواند سالهای سال اینجا بماند و در کنار آن امیدوارم جشنواره امید هم بتواند سالهای سال کار خودش را عالی و درخشان ادامه دهد و تبدیل به یک درخت تنومند شود. ضمن اینکه چون شعار ما امید به هوای پاک بوده امیدواریم هوای پاک به تهران بازگردد و در نهایت هم جشنواره امید و اجراهای صحنه ای هرچه بیشتر ، گشترده شود و ما خوشحال بشویم.

قرار است از سال های آینده جشنواره تئاتر امید در این مکان(مرکز همایش های آیینی و سنتی) برگزار شود؟

واقعیت این است که ما اگر چنین اتفاقی بیفتد خیلی خوشحال می شویم . اگر اینجا به طور کامل راه اندازی شود و اساسا بدانیم که اینجا در تمام ادوار در زمان برگزاری جشنواره در اختیار ماست و جشنواره می تواند آثارش را اینجا روی صحنه ببرد . اما در نهایت بستگی به این دارد که چه سالن هایی را در اختیار ما قرار بدهند. مضاف به این که من امیدوارم در آینده ما بتوانیم برای جشنواره صاحب سالن شویم.

در این  دوره ای که جشنواره ی امید برگزار شده است همکاری مسئولین چطور بوده است؟

واقعیت این است که در این دوره دولت، جانانه حمایت خودش را ابراز داشته است و به اندازه ی بضاعتی که داشته اند کمک کرده اند و در این دوره دولت با تمام وجود از این جریان حمایت کرده است .  حمایت کنونی بیشتر حمایت سخت افزاری است . سالن ها را در اختیار ما گذاشته اند و و برای برگزاری بهتر جشنواره با ما همکاری کرده اند. اما جشنواره همچنان از مشکلات مالی رنج می برد و بسیار در سختی ، این ایام را سپری می کند. امید وارم هرچه زودتر گشایشی حاصل شود و بتوانیم این مشکلات مالی را برطرف کنیم.

ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. ان شاء الله در روزهای آتی که نمایش ها روی صحنه می روند ، مصاحبه ی دیگری با شما داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *