رضا آشفته، دبیر جشنواره تئاتر آرخه: مردم، عکاسان و منتقدان به دیدن انسان آرزوهایمان بیایند.


رضا آشفته، دبیر نخستین جشنواره تئاتر آرخه از مردم، عکاسان و منتقدان تئاتر دعوت کرد که در حمایت از این جشنواره مردمی و خصوصی حضور فعالی داشته باشند و در حمایت از پاگرفتن یک جریان خصوصی در تئاتر ایران بکوشند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، این پژوهشگر، نویسنده و منتقد تئاتر ایران ضمن اشاره به اینکه برای صرفه جویی در هزینه ها از برگزار کردن نشست مطبوعاتی پرهیز کرده اند، با انتشار پیامی یادآور شد: جشنواره تئاتر آرخه به تمام معنا یک جشنواره خصوصی و برآمده از نیازهای مخاطبان ایرانی است بنابراین حیف است که مورد توجه مردم نیز واقع نشود.

من از مخاطبان و دوستداران تئاتر می خواهم از ۱۸ تا ۲۸ آبان ماه ۹۸ که برای خودش روزهای به یادماندنی در تئاتر کشورمان است، سری هم به تماشاخانه نوفل لوشاتو بزنند و البته نمایش های این جشنواره در چهار نوبت در ساعت های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ اجرا می شوند که همه این آثار برآمده از بررسی و گزینش نزدیک به ۲۰۰ گروه نمایشی از چهار گوشۀ ایران است که هر کدام برای خود گویای مطلبی است. همچنان که شعار این دورۀ ما از شعر حضرت عشق مولاناست، به دنبال انسان آرزوهایمان حرکت کرده ایم و در این سفر پر بار به گزینش ۴۴ نمایش به موضوعات تنهایی (تک نفره)، جدایی و طلاق (دو نفره) و صلح و آشتی (چند نفره) پرداخته ایم و این کارگردانان بسیار کوشیده اند که در دل این اجراها سربلند و روسپید باشند و یقینا در این راه هدف شان پرداختن به نیازهای و ضرورت های اجتماع شان بوده و می دانسته اند که مخاطب تئاتر باید خود، پرسش ها و مسائل شان را در صحنۀ تئاتر تماشا کنند. همین ضرورت هاست که اجراهای جشنوارۀ تئاتر آرخه را مردمی می کند و در حمایت و حضور مردم، رنگ و بوی واقعی تری به خود خواهد گرفت.

عکاسان

از عکاسان گروه های اجرایی و همچنین دیگر عکاسان تئاتر دعوت می کنیم که از نمایش های حاضر در نخستین دورۀ جشنواره تئاتر آرخه ۳ تا ۵ قطعه عکس بگیرند و برایمان بفرستند که با حضور یکی از چهره های پیشکسوت عکاسی تئاتر اثر برگزیده را در روز اختتامیه معرفی کنیم.

لطفا عکس هایتان را بدون ذکر نام و لوگو به نشانی rezasho50@gmail.com ارسال کنید که در اختیار یکی از عکاسان برای داوری و انتخاب عکاس برگزیده قرار بگیرد.

منتقدان

همچنین از منتقدان تئاتر تهران و دیگر علاقه مندان به نقد نویسی می خواهیم همراه با جشنوارۀ تئاتر آرخه باشند و از این نمایش ها دیدن کنند و ضمن انتشار نقد و نظرشان، نقدهایشان را در اختیار ما قرار دهند که بهترین منتقد برگزیده را در روز اختتامیه به مردم معرفی کنیم.  لطفا نقدهایتان را برایمان به نشانی rezasho50@gmail.com ارسال کنید که ضمن انتشار آن در سایت های خبری و سایت آرخه داوری و انتخاب بهترین نقد را نیز انجام دهیم.

برای هماهنگی ها لازم نیز با شماره ۰۹۳۶۸۰۹۲۳۸۵ تماس بگیرید که بتوانیم با حضورتان پر رنگ تان در گرمابخشیدن به جشنوارۀ تئاتر آرخه بهره مند شویم.

نخستین جشنواره تئاتر آرخه از ۱۸ تا ۲۹ آبان در تماشاخانۀ نوفل لوشاتو به طور رقابتی با حضور داوران (گلاب آدینه، محمدعلی بهبودی و منوچهر اکبرلو) برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *