پیام معاون هنری وزارت ارشاد به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان


سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، به این جشنواره پیام داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، متن پیام معاون هنری به شرح زیر است:

«هو الجمیل»

تئاتر خیابانی، متولد فرزانگی و فروتنیِ تئاتر است. رویاروییِ بی اجازه با مخاطبانی که به اندک زمانی و اندک مکانی حتا، می‌توانند از یک اتفاق نمایشی بی هیچ فصل و فاصله‌ای، بیاموزند. تئاتر، متعهد به ستایش راستی‌ها و نکوهش کژی‌هاست و تئاتر خیابانی با تعریف تازه‌ای از خیابان، به شهروند موظفی مبدّل می‌شود که شانه به شانه با مردم، به جستجوی نشاط و آرامش و آگاهی قدم برمی‌دارد. تبلور این هم‌راهی و هم‌آگاهی، جشنواره‌ی تئاتر مریوان است. «مریوان» شهری که به خوی و خصلت کوهساران «کردستان»، قلّه ی بلند «ایران‌دوستی» و دامنه‌ی کریم «دیگردوستی» است و این اتفاق، چندان خردمندانه با مردمان این کهن اقلیم درآمیخته است که دیری است می‌توان مریوان را «شانو» خطاب کرد. امیدوارم بدین برکت که مرهون خلاقیت و خیرخواهی هنرمندان تئاتر خیابانی ایران‌زمین است، تولد شهر و شهروندانی سربلندتر و سرآمدتر را جشن بگیریم:

هه ر بژی مه ریوان، هه ر بژی کوردستان، هه ر بژی ئیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *