پیام مهدی شفیعی به مناسبت آغاز جشنواره تئاتر فتح خرمشهر


مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی که به مناسبت بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نوشت این جشنواره را نکوداشت جان‌های مقربی دانست که با خون خویش ، خاک صحنه غیرت و شرافت را معطر کردند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، در این پیام آمده است:

“به نام خدا”

هنر، جدال جان و جهان است. جانی که تاریک و روشن جهان را به جستجوی صلح و سعادت درمی نوردد. در این جستجو، کیمیای ایمان و آرمان، کلید پیروزی بر اهریمن پیدا و پنهان است. تئاتر، خط مقدم این جدال است. هنری ارجمند که ریشه در باورها و اعتقادات هر ملتی دارد و می‌تواند جان بخش و جهان آفرین باشد.

جشنواره‌ی تئاترمقاومت- فتح خرمشهر، نکوداشت جان‌های مقربی است که با خون خویش، خاک صحنه‌ی غیرت و شرافت را معطر کردند و اندوه غیبت خویش را به شادی پیروزی و شوق وصل، پیوند زدند. تئاتر، در آفرینش صحنه به صحنه‌ی این فتح و نصرت به جان کوشیده و ستایشگری صدیق در این روایت بوده است.

اکنون که به تماشای روایتی تازه از این حماسه دعوت شده‌ایم، فروتنانه هم نوا با هنرمندان فرهیخته‌ی تئاتر، نام خرمشهر،آبادان و دیگر یادمان‌های شریف مقاومت را زمزمه می‌کنیم و دست یکایک مردمان نجیب و صبور این سرزمین را که مصداق پایمردی و مقاومت‌اند می فشریم. آرزو می‌کنم به جوهر جان هنرمندان این عرصه، بتوان دردها و درودهای این خاک پاک را آن چنان که باید، مشق کرد. چنین باد

مهدی شفیعی

مدیر کل هنرهای نمایشی

بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۱۰ تا ۱۴ تیر ماه در شهر خرمشهر در حال برگزاری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *