امیر آتشانی از مصطفی عبداللهی می گوید


مصطفی عبداللهی روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت . در مراسمی که برای این هنرمند برگزار شده بود خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گوی کوتاهی با امیر آتشانی بازیگر تئاتر و تلویزیون ترتیب داده است  که به شرح زیر است :

تئاتر فستیوال

امیر آتشانی در رابطه با همکاری اش با مصطفی عبداللهی گفت : مصطفی عبداللهی همیشه آثارش را با درایت و هوشمندی انتخاب می کرد . من این افتخار را نداشتم که در کارهای او نقشی داشته باشم ، ولی در نمایش ” مرگ تصادفی یک آنارشیست ” سعادت این را داشتم که یک الی دو روز در تمرینات او حاضر باشم ، ولی به این دلیل که سفری پیش آمد و بیش از این ، این افتخار نصیب من نشد . در آن دو روز که با دورخوانی در خدمت ایشان و گروه بودم ، می دیدم که چگونه بازیگران خود را هدایت کرده و متن را تحلیل می کند و به تک تک بازیگران و متن اشراف دارد . او از زمانی که متن را انتخاب می کرد در پس ذهن خود این را می دانست که آن نقش برای امیر عباس توفیقی است و یا نقشی دیگر برای دوست عزیز دیگری است . چون با این دوستان بزرگ شده بود و خمیرمایه ی افراد گروه در دستش بود . من زمان زیادی با ایشان بودم و در مراسم و مکان های مختلف ایشان را دیده ام . حتی یک یا دوبار که آقای توفیقی مهمانی داشتند ، من نیز حضور داشتم و ارتباط نزدیکی با هم داشتیم.

آتشانی در مورد درگذشت این هنرمند گفت : خبر مرگ مصطفی عبداللهی برایم خیلی سخت بود ، چون قرار بود با عباس توفیقی به ملاقات مصطفی برویم ، ولی متاسفانه بعدازظهر آن روز سفری به مشهد برایم پیش آمد و به عباس گفتم که هر وقت از سفر برگشتم به دیدن مصطفی می رویم ولی یک لحظه در دلم گفتم ، نکند که من به سفر بروم ، برگردم و یک اتفاق دیگر بیفتد .

ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه با عباس توفیقی تماس گرفتم ، مشهد بودم و به سمت حرم می رفتم . حال مصطفی را از او پرسیدم و او گفت: مصطفی رفت !

من در آن لحظه روبروی حرم ایستاده بودم ، می خواستم که عباس به مصطفی بگوید آمده ام برایش دعا کنم ، ولی گفتم یا امام رضا من چه بگویم و چه بخواهم ؟ فقط می خواهم که او را بر سر سفره احسانت بنشانی .

وی در ادامه افزود :  وقتی این اتفاق افتاد ، حس عذاب وجدان به من دست داده بود امشب وقتی داشتم از خانه بیرون می آمدم جملاتی را در وصف او نوشتم و گفتم اگر قسمت باشد می خوانم . خوشبختانه وقتی توانستم در مراسم ختم ایشان در وصف او بخوانم .کمی آرام شدم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *