حاشیه های هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی

از پیام توئیتری وزیر تا ساعتی که منفجر نشد / حاشیه های اختتامیه جشنواره آیینی سنتی


 تجربه ی برگزاری آیین پایانی جشنواره نمایش های آیینی سنتی در فضای باز تالار وحدت تجربه ی دلنشینی بود و اتفاقات با مزه ای رخ داد که می توانید در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

  • این مراسم در محوطه باز تالار وحدت ، در یک فضای صمیمی و گرم ، با چیدمان خوب و طراحی صحنه ی ساده و زیبا برگزار شد .
  • بعد از ورود میهمانان به محوطه تالار وحدت ، افرادی با لباس های قدیمی پشت گاری های دستفروشی قدیمی برای پذیرایی از آنها آماده بودند و شربت ، شیرینی ، هندوانه و خربزه تعارف می کردند .

حاشیه اختتامیه آیینی سنتی

  • در اختتامیه جشنواره نمایش های آیینی سنتی ، پیشکسوتان ، هنرمندان و چهره های شناخته شده ی بسیاری از جمله مهدی شفیعی ، داریوش اسدزاده ، جواد انصافی ، هادی مرزبان ، بهزاد فراهانی ، مریم معترف ، احمد مسجدجامعی ، قادر آشنا ، حجت الاسلام مازنی نماینده مجلس شورای اسلامی ، هنگامه مفید ، عطالله کوپال ، داریوش اسدزاده ، علیرضا تابش ، عبدالرضا اکبری ، قاسم زارع ، ساسان رهپویان ، غلام بابوته ، جمشید جهان زاده ، داوود فتحعلی بیگی ، هوشمند توکلی ، فرزانه نشاط خواه ، اتابک نادری ، اصغر همت ، اردشیر صالح پور ، خسرواحمدی ، محمد حسین ناصربخت ، مرتضی احمد خمسه ای ، نورا هاشمی ، کوروش زارعی و …. حضور داشتند .
  • سید عباس صالحی ، وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چون نتوانستند در مراسم به صورت فیزیکـاً حضور پیدا کنند ، توئیتـاً پیام فرستادند !
  • مجری مراسم رضا رفیع ، شاعر طنزپرداز ، که در آیین اختتامیه دوره پیشین جشنواره هم گرداننده ی مراسم بود . نکته قابل توجه ، تکرار برخی شوخی هایی بود که در مراسم دو سال پیش هم رفیع برای خنداندن حاضرین گفته بود که خب امسال مزه ای نداشت .

%d9%85%d9%87%d8%af%db%8c-%d8%b5%d9%81%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%86%da%98%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c

  • مهدی صفاری نژاد هم که در نقش سیاه مراسم حاضر بود ، بی حال بود و نتوانست نشاط و چابکی سیاه را داشته باشد و با تکه کلام های خود حاضرین را بخنداند . گویا خستگی ایام جشنواره بر کار او در اختتامیه تاثیر داشت .
  • یکی از قسمت های تاثیرگذار بر مراسم ، اجرای شبیه خوانی گروه «دریای ولایت» از استان مرکزی بود که در ارتباط با شهید محسن حججی و دیگر شهدای مدافع حرم بود .
  • یکی از ویژگی های مثبت این مراسم ، کوتاه و متنوع بودن بخش های مختلف بود . حتی سعی شده بود که سخنرانی ها هم خسته کننده نباشند . رضا رفیع وقتی می خواست از احمد مسجد جامعی برای سخنرانی دعوت کند ، ساعتی را به او نشان داد و به طنز گفت این ساعت پیمان شریعتی است که روی ده دقیقه تنظیم شده که اگر صحبت ها بیشتر طول بکشد ، این ساعت منفجر می شود !

%d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%db%8c-4

  • یک نمایش کوتاه طنز با بازی علی فتحعلی و غلام بابوته اجرا شد که این بخش هم باعث خنده ی حاضرین شد . از این دو بزرگوار در بخش پیشکسوتان تقدیر شد .
  • جوان ترین و پیرترین نقال هم بر روی صحنه آمدند . اولی برای اجرا و دومی برای تقدیر از اولی . آندیا حیدری ، کوچکترین نقال جشنواره امسال ، پیش از اجرا ، عید غدیر را تبریک و برای حاضرین در مراسم نقل گفت . در پایان مهدی چایانی نقال پیشکسوت بر روی سن حاضر شد و برای این نقال کوچک آرزوی موفقیت کرد .
  • %d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%db%8c-1
  • بعد از مراسم هم جواد انصافی با آندیای کوچک عکس گرفت و به او تبریک گفت . مادر آندیا با هیجان ، عمو نوروزِ محله گل و بلبل که با بازی جواد انصافی از تلویزیون پخش می شود را به آندیا معرفی کرد . اما چون انصافی بدون گریمِ عمو نوروز بود ، آندیا از دیدن او تعجب کرد و او را نشناخت!
  • در یکی از قسمت های مراسم ، نماهنگ یادمان هنرمندانِ درگذشته ، پخش شد که در آن یاد هنرمندانی چون جابر عناصری ، رجبعلی معینیان ، ایوب بصیری ، کاظم افرندنیا ، اکبر نوروزی ، غریب رضا مهدی پور ، عباس رحمتی نیاز ، اصغر نیک و … گرامی داشته شد .
  • %d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%db%8c-3
  • در یکی از بخش های اختتامیه ، گروه هنری ” آیلان ” به سرپرستی توحید حاج بابایی هم برنامه اجرا کردند .
  • برگزیدگان اختتامیه امسال دو برنده روشندل داشت . علی جباری که بسیاری او را با نام ” علی کمانچه ” می شناسند و موقع دریافت جایزه اش هم با ساز خود به روی سن آمد و دیگری اسما رنجبری از تبریز که در بخش جوانه ها از او تقدیر شد .
  • %d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%db%8c2
  • گلاب آدینه و وحید نفر از تقدیر شدگان غایب جشنواره بودند که به خاطر اجرا در نمایش “شیرهای خان بابا سلطنه ” در مراسم حضور نداشتند . نورا هاشمی برای دریافت لوح و جایزه مادرش ، روی سن آمد .
  • در آخر هم از میهمانان با آش پذیرایی کردند .

 

حاشیه های  هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی را می توانید در لینک های زیر  بخوانید :

۶ نظر ثبت شده است .

  1. سیا گفت:

    بعد از گذشت ۱۸ دوره هنوز تکلیف خودشونو نمی دونن ، هر سال تکرار مکرراته و همه چی تکراری بدون هیچ انگیزه ای ، نه مسابقه ای نه رقابتی همه چی راکد راکد …….تا کجا اینجوری پیش میرید …راستی پیرترین نقال مرشد سعیدی نازنین میراث داره این رشته است نه مرشد چایانی

  2. نانا گفت:

    چقدر دختر خانم گلاب خوب و دوست داشتنیه 🙂

  3. ناشناس گفت:

    یکی تکلیف مارو روشن کنه بالاخره توئیتر فیلتره یا نه ؟؟؟!! الان وزیر فرهـــنگ؟! توئیت می کنه واسه اختتامیه جشنواره آیینی سنتی؟!! فقط ما بلد نیستیم از توئیتر استفاده کنیم ؟؟؟؟؟!!

  4. نیما گفت:

    خیلی آش و پذیراییشون خوب بود بر عکس جشنواره های دیگه . آفرین به فکرشون

  5. سوران گفت:

    حال کردیم باهاتون تو ایام جشنواره . با اینکه نبودیم تهران ولی پیگیرتون بودیم . دمتون گرم

  6. مازیار گفت:

    چقد خوبین شماااااااااااااااااااااااا :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *